Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Systemansvarlig for telefonløsninger og møteromsløsning

Digitale løsninger er med på å effektivisere stadig mer av virksomheten i Stavanger kommune, og her inngår ulike løsninger for telefoni og møterom. IT-avdelingen i Stavanger kommune søker derfor etter en person som skal ha systemansvar for disse tjenestene.

Dette er en nyopprettet stilling i seksjonen IT systemforvaltning. Vi har allerede høy kompetanse på telefon- og møteromsløsninger i IT-avdelingen, men ser nå etter deg som kan ha det overordnete ansvaret for blant annet Teams-telefoni, store og små digitale møter, sentralbord og IP-telefoner.

Vi ser spesielt etter deg som ønsker å være med og stake ut kursen for den teknologiske utviklingen innen telefon- og møteromsløsninger i en stor kommune med 11 000 ansatte, 20 000 elever og 144 699 innbyggere.

Du får ansvar for å legge til rette for gode, praktiske løsninger for telefoni og møterom. Du skal sette opp tjenester med den nyeste teknologien og være i forkant når det gjelder vedlikehold og utvikling av telefon- og møteromsløsninger. Du skal ta imot nye henvendelser og bidra i prosjekter som er relevante for ditt fagområde. Du følger opp etterspørselen etter telefon- og møteromsløsninger og er den som sørger for andre- og tredjelinje, samtidig som du lager dokumentasjon og spiller førstelinjen gode. 

Når du kommer til IT-avdelingen, blir du en del av et større IT-miljø på snart 65 ansatte og 6 læringer. Vi ser frem til å få deg med på laget!

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for oppdatering, vedlikehold og forvalting av alle komponenter og utstyr som inngår i porteføljen for telefon- og møteromsløsninger. 
  • Administrere nummerstruktur, ruting og rutingplan.
  • Forvalte maskinvaren som er knyttet til løsningene vi har i kommunen.
  • Kontaktperson mot leverandører vi har avtaler med.
  • Dialog med fagområder og -personer som bruker telefon- og møteromsløsningene.
  • Være i forkant, tenke på utviklingen fremover og sikre behovet for slike tjenester blant kommunens ansatte.
  • Lage opplæringsmateriell, skriftlig dokumentasjon og veiledninger slik at mest mulig kan løses i førstelinjen hos IT-avdelingen.

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyskole- eller universitetsutdanning innen IT eller annen relevant utdanning på bachelornivå eller høyere.
  • Du må tidligere ha hatt ansvar for eller god erfaring fra arbeid med telefon- og møteromsløsninger. 
  • Du har erfaring fra innføring av nye telefon- og møteromsløsninger.
  • Du har kjennskap til og erfaring med ITIL, ROS-analyse og GDPR-regelverket.
  • Arbeidsspråket i Stavanger kommune er norsk. Kommer du fra et land utenfor Norden må du beherske norsk på minst C1-nivå.
  • Du må beherske engelsk fordi kommunikasjon med leverandør og dokumentasjon av systemet ofte er på engelsk.

Personlige egenskaper:

  • Du har en brennende interesse for teknologi innen telefon- og møteromsløsninger. 
  • Du har stor interesse for brukervennlige løsninger.
  • Du samarbeider godt med andre.
  • Du er initiativrik.

Vi tilbyr:

  • Fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Et bredt faglig miljø på en arbeidsplass i rask utvikling
  • Du vil få gode muligheter for egen utvikling gjennom varierte oppgaver
  • Hjem jobb hjem ordning
  • Stillingskode: 853000 Rådgiver og lønn etter avtale