• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3971764
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Systemadministrator

Bergen kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune er regionens største arbeidsgiver med over 19.000 ansatte og har et bredt tjenestespekter som gjør kommunen til en spennende arbeidsplass! Lønns- og regnskapssenteret (LRS) hører hjemme i Byrådsavdeling for finans, næring og eiendom og har 92 kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere. Visjonen vår er «Vår kompetanse forenkler din hverdag».
Vi på LRS tar oss av det meste innen regnskap, lønn, fraværsrefusjon og inkasso for hele kommunen slik at skoler, sykehjem og andre tjenesteområder kan konsentrere seg om kjernedriften sin. Vi er opptatt av å fornye og forbedre oss og har stort fokus på digitalisering for å forenkle hverdagen for både ansatte og innbyggere i kommunen. Vi har ansvar for å administrere og utvikle kommunens økonomisystem Unit4ERP (UBW økonomi), gi brukerstøtte og utføre kursvirksomhet. Her på LRS er vi opptatt av at alle medarbeiderne skal få utvikle seg og øke sin kompetanse. Vil du være med på laget?

Vi er nå på jakt etter en ny kollega som skal inngå i et team på 4 personer som har ansvar for å vedlikeholde og utvikle økonomisystemet. Løsningen har ca 3100 brukere (Web og desktop) og rundt 60 integrasjoner. Hos oss jobber systemadministratorene tett sammen med regnskaps- og fagmiljøene for å utvikle de beste løsningene. Vi søker deg som er serviceinnstilt og har erfaring med komplekse ERP løsninger. Du er engasjert og interessert i å være med å videreutvikle og forvalte en kompleks systemløsning i en stor virksomhet som er i stadig endring. 

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre oppsett, konfigurering og oppgraderinger av løsningen
  • Etablere og følge opp integrasjoner og helhetlige prosesser mot andre fagsystem
  • Delta i utvikling av løsningen, samt feilsøking/feilretting
  • Utarbeide og vedlikeholde rutinebeskrivelser og systemdokumentasjon
  • Koordinere og prioritere innspill til forbedringer knyttet til arbeidsprosesser
  • Dialog mot leverandører
  • Organisasjonen er i endring og andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning ved universitet / høyskole innenfor IT
  • Relevant praksis (minimum 3 år) innen IT/økonomi/regnskap
  • Kompetanse på Unit4 ERP (UBW økonomi) eller andre ERP- systemer, SQL, XML
  • Relevant praksis kan kompensere for manglende høyere utdanning
  • Erfaring fra prosjektarbeid
  • Kjennskap til offentlig forvaltning
  • Kjennskap til Microsoft 365
  • Må beherske norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert, effektiv og selvstendig
  • Du har gode analytiske evner og god systemforståelse 
  • Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne 
  • Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner 
  • Du er nytenkende, fleksibel og positiv 

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Arbeidssted i Bergen sentrum
  • Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
  • Godt arbeidsmiljø!
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver, herunder deltagelse i prosjekter
  • Pensjonsordning i BKP
  • Lønn etter avtale
 
  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3971764
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune