• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3967831
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 07.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Sykepleierstillinger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Faste stillinger og vikariat sykepleier v Finnsnes interkommunale legevakt/legevaktsentral

Der hvor øya møter fastlandet ligger Senja kommune. Senja kommune er en av Norges fremste innen havbruk og sjømat, og har i tillegg et mangfold av næringsbedrifter innen industri, handel og reiseliv. Senja kommune har ca. 15 000 innbyggere og har mange aktive og livskraftige bygder og tettsteder. Byen Finnsnes er regionsenter i Midt-Troms, og er kommunesenter i den nye kommunen. Næringslivet i Midt-Troms regionen er variert og spennende. Bardufoss lufthavn når du på 45min. Hurtigbåten til de større byene Tromsø og Harstad tar vel 1 time.

Region har godt utbygde helsetjenester med blant annet interkommunal legevakt, fastlegetjeneste Senjalegen med utekontor, sykehjem, hjemmetjeneste, fødestue og somatiske og psykiatriske spesialisthelsetjenester.

Finnsnes interkommunale legevakt sikrer akuttmedisinske tjenester til ca 18.500 innbyggere i tillegg til de som oppholder seg i våre kommuner. Vi er opptatt av å sikre god kompetanse og ha gode medisinske analyseverktøy og utstyr. Lang avstand til sykehus gjør at vi må være og er, i stand til å håndtere alt fra ufarlige infeksjonssykdommer til livskritiske hendelser.

Legevakta har tilstedevakat for legene, lege i bakvakt og sykepleierbemanning hele døgnet. Sykepleierne har 3 delt turnus med arbeid hver 3 helg.  

Senja kommune er vertskap for felles legevakttjeneste for kommunene Senja og Sørreisa. Finnsnes interkommunale legevakt er en velutstyrt og god drevet legevakt. Legevakta sikrer akutte tjenester til de 18.500 innbyggerne våre, som eneste legeressurs 130 av ukas 168 timer.

Legevakta har tilstedevakter for legene, lege i bakvakt, og sykepleierbemanning hele døgnet. Sykepleierne har 3 delt turnus med arbeid hver 3 helg.

Finnsnes interkommunale legevakt tilbyr et vidt spekter av legevakts medisin i trygge og veldrevne rammer. Den lange avstanden til sykehus gjør at vi må være, og er, i stand til å håndtere alt fra ufarlige infeksjonssykdommer til livskritiske hendelser.

Legevakta er lokalisert i et distriktmedisinsk senter (DMS) med til sammen 23 kommunale/interkommunal helsetjenester og spesialisthelsetjenester, med fagtilknytning og samarbeidsavtaler med Universitetssykehuset Nord-Norge.

Om stillingene:

  • 31 % fast stilling
  • 23 % fast stilling
  • 30% vikariat fra d.d til 310822.

som sykepleier på legevakt, 3 delt turnus hver 3.helg.  

 

Arbeidsted: Finnsnes interkommunale legevakt

Arbeidsoppgaver:

  • Koordinering nødnett med triage, råd og veiledning til innringere med akutte sykdom og skadetilstander.
  • Sykepleieoppgaver i akutt-mottak, laboratorium, skadestue og vaktsentral.
  • Tverrfaglig akuttmedisinsk samhandling/kommunikasjon i og mellom kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten.

Kvalifikasjoner:  
Autorisert sykepleier med ønskelig minimum 2 års erfaring som sykepleier, annen relevant erfaring som for eksempel legevakt/akuttmedisin vil bli vektlagt.

Egenskaper vi vektlegger:

  • Medarbeidere med gode samarbeidsevner som liker og har mulighet til å jobbe helg, dag-aften og nattevakter.
  • Som ønsker faglig utfordringer i en variert og travel hverdag.
  • Som er strukturert, systematisk, fleksible og utviklingsorientert.
  • Som opptrer respektfullt, ansvarlig og mulighetsorientert.
  • Flink til å kommunisere muntlig og skriftlig. 
  • Datakunnskap.

 

Vi kan bl.a tilby:

  • En spennende og hektisk arbeidsplass med varierte, spennende og utfordrende       arbeidsarbeidsoppgaver
  • Et positivt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere som er utviklingsorientert og opptatt av å utvikle eget fag og kompetanse
  • Gode rutiner opplæring og oppdatering.

 

Vilkår:

Lønn etter kvalifikasjoner. Ansettelsens skjer etter kommunale vilkår, på lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. Deltagelse i kommunal pensjonsordning.

Det kreves politiattest ved alle tilsetninger. I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Minst to referanser må oppgis.

 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med avdelingsleder: Marit Storli  marit.beate.storli@senja.kommune.no  tlf: 93014714

 

Søkes via Easycruit. Søknad via e-post eller post godtas ikke. Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert.

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3967831
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 07.07.2021