Ledig stilling

Gjøvik kommune

Sykepleier/vernepleier 2 x 100 % fast stilling i FACT-team

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

FACT er en behandlingsmodell som gir ambulant oppfølging og behandlingstilbud til pasienter med alvorlig psykisk lidelse, ruslidelser eller kombinasjon av disse. FACT er et tverrfaglig sammensatt team med både spesialisthelsetjenester og kommunale tjenester. FACT-modellen innehar overlege, psykologspesialist/psykolog, sykepleier/vernepleier/sosionom, brukerspesialist og arbeidsspesialist, FACT samarbeider nært med øvrige enheter innen psykisk helsevern, fastleger, primærhelsetjenesten, somatisk sykehus, legevakt, NAV, barnevern, politi med flere. Tjenestene gis pasienter som ikke nyttiggjør seg ordinære polikliniske tilbud eller kommunale tjenester og som er i behov av mer fleksible og oppsøkende oppfølging. Trofasthet til FACT-modellen vektlegges. For mer informasjon om behandlingsmodellen vises til FACT- håndboka, NAPHA 2023. 

FACT-teamet er organisert i samarbeid mellom kommuner, DPS Gjøvik og NAV Gjøvik. FACT Gjøvik-Toten-Land er et regionalt samarbeid og gir tjenester i kommunene Gjøvik, Nordre Land, Vestre og Østre Toten. Gjøvik er vertskommune og teamet er organisatorisk plassert i DPS Gjøvik. Teamets lokaliteter er i Gjøvik sentrum, Siggerudsgate. 

Turnus-dagtid: 37,5 t/uke, pr tiden dagtidsarbeid. 

Ansettelsen er fast, tilknyttet Gjøvik kommune. 

Arbeidsoppgaver:

  • Direkte pasientrettet arbeid:
  • Mestringsssamtaler
  • Praktisk bistand og helsehjelp
  • Kartlegging, målvalg og tiltaksarbeid i samarbeid med pasient og samarbeidspartnere
  • Motivasjonsarbeid, tilrettelegging og nødvendig ledsagelse for behandling, arbeid eller aktivitet
  • Koordinering av ulike hjelpetilbud
  • Familie og nettverksarbeid
  • Journalføring i DIPS 
  • Samarbeid med andre hjelpeinstanser. 
  • Delta aktivt i utviklingsarbeid internt i teamet og med samarbeidende instanser.

 

 

 Kvalifikasjoner:

  • Sykepleier eller vernepleier, annen helse eller sosialfaglig bachelor kan vurderes. 
  • Relevant videreutdanning innen psykisk helsearbeid og /eller ruslidelser er ønskelig. 
  • Arbeidsrelatert erfaring fra tjenester til brukergruppen.
  • Kjennskap til helse og omsorgstjenesteloven, herunder også lovens kap 10.
  • Kompetanse i FACT-modellen er en fordel, men opplæring vil bli git
  • Krav om godkjent politiattes
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Evne til nytenking, fleksibilitet og utvikling vektlegges.
  • Gode samarbeidsevner og dokumentasjonsferdigheter.
  • Evne til å prioritere arbeidsoppgaver og mestre høy aktivitet i arbeidshverdagen.
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi kan tilby: 

  • God kollegastøtte og fadderordning. 
  • Utfordrende, varierte og allsidige arbeidsoppgaver. 
  • Opplæringsprogram i FACT-modellen og relevante kurs.
  • Et spennende og godt fag- og arbeidsmiljø som er i stadig utvikling.
  • Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
  • Medlemskap i KLP pensjonsordning og gode forsikringsordninger.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.