• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4321, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5870691
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Sykepleier på Åse bo- og aktivitetssenter, Sandnes største sykehjem 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I løpet av høsten 2024 skal sykehjemmet starte opp med Kompetansemodell. Blir du med?
Hos oss vil du få dyktige kollegaer med erfaring fra ulike områder innen helse, noe som gjenspeiler seg i godt samarbeid og sosialt samhold. Krevende og travle dager blir møtt med rom for faglige og etiske refleksjoner. Vår visjon er: Med blikk for omsorg og kompetanse!
Åse bo - og aktivitetssenter ligger mellom Ganddal og Sandved. Senteret er det største sykehjemmet  i  Sandnes kommune med 3 somatiske avdelinger, 2 skjermede avdelinger og en lindrende avdeling. I tillegg har vi et bofellesskap for helsesvake eldre knyttet til sykehjemmet.

Vi har ledige stillinger i 80 - 100 %. I tillegg å være en del av Høyskoleteam vil du ha tilknytning til en av sykehjemsavdelingene.  I en skjermet avdeling jobber du med personer som har en kognitiv svikt. Vi bruker VIPS modellen i vårt arbeid med personsentrert omsorg. I en somatisk avdeling jobber du med personer som har varierende pleiebehov og ofte et komplisert sykdomsbilde. 

Målet med Kompetansemodellen er at de ansatte får brukt sin kompetanse på best mulig måte. Et kompetanseteam består av et Høyskoleteam og flere Fagteam. Som sykepleier har du en del av vaktene dine i Høyskoleteamet og du vil være en ressurs for hele sykehjemmet. Da utfører du oppdrag som krever din faglige kompetanse og det skal alltid være minimum to personal i teamet. Sekundærkontakt vil være en del av dine arbeidsoppgaver og du har en veilederfunksjon knyttet til avdelingene. Du kan lære mer om oss og modellen vår her: https://vimeo.com/903687255/a070c71dff?share=copy

I vårt arbeid har vi fokus på KlinObs (Klinisk observasjonskompetanse) og "Livets siste dager" (plan for lindring i livets sluttfase). Du har aldri sykepleieansvar alene og vi har sykehjemslege på heltid. 
Vi har gratis parkering for ansatte, men det er også gode muligheter for å reise kollektivt til sykehjemmet. Kantinen på senteret er åpen på hverdager, noe som er til glede for alle!  

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som sykepleier. Vernepleiere kan også bli vurdert for stillingen
  • Erfaring i arbeid med personer med kognitiv svikt er ønskelig
  • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig, minimum tilsvarende nivå B2
  • Gode datakunnskaper og ønskelig med erfaring fra journalsystemet Profil
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke vedlegges søknaden, men leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det i tillegg, at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse

Personlige egenskaper:

  • Ansvarsbevisst, selvstendig og evne til å ta beslutninger basert på faglig kompetanse
  • Evne til planlegging og delegering
  • Liker utfordringer, er faglig engasjert, løsningsorientert og beslutningsdyktig
  • Fleksibel og serviceinnstilt med god evne til samarbeid og kommunikasjon
  • Jobber strukturert og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Brenner for faget og har et ønske om  å gjøre en forskjell i hverdagen for de som bor i sykehjemmet
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Vi legger til rette for relevant videreutdanning, kurs og internundervisning
  • Godt kollegialt samarbeid innad i avdelingen og på tvers av avdelingene
  • Todelt turnus med arbeid hver tredje helg
  • Stillingsstørrelse kan diskuteres
  • Lønn p.t  er kr 519 400 - 617 500 i 1/1 stilling ut fra ansiennitetsberegning. Relevant videreutdanning kan gi høyere lønn. Det gis kr 10 000  pr. år i turnustillegg for arbeid i   sykehjem
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • "Hjem-Jobb-Hjem" avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4321, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5870691
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune