Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Sykepleier i akuttmottak kombinert med stilling i bemanningsenheten

Offentlig forvaltning

Er du sykepleier/spesialsykepleier og ønsker å kombinere stilling i Akuttmottaket med andre sengeposter ved sykehuset, er dette en stilling for deg.

Vi har ledig 2 x 100 % faste kombinerte stillinger med fordeling 50 % Akuttmottak og 50 % Bemanningsenhet. Det er tredelt turnus, med arbeid hver 3. helg. 

Det er behov for sykepleiere med erfaring fra sykehus eller prehospitale tjenester. Det er sterkt ønskelig at søkere har interesse for akutte og kritiske syke og skadde pasienter. Vi har også behov for flere vikarer gjennom sykehusets bemanningsenhet og lyser derfor ut kombinerte stillinger. Det innebærer at akuttmottaket er moderpost med fast 50 % stilling inkludert helg, i tillegg vil du gjennom bemanningsenheten jobbe i akuttmottak og akuttavklaring samt en annen sengepost i klinikk medisin/kirurgi i din resterende 50 %. Sted avhenger av behovet for vikar og avgjøres i samarbeid med leder i bemanningsenheten.

Akuttmottaket tilbyr opplæringsprogram med opplæringsperiode tilpasset søkerens kompetanse og erfaringsnivå, og tett oppfølging av veilednings- og fagsykepleier. 

Det tilbys et særlig funksjonstillegg på kr 20.000 (deltidsregulert) for å arbeide i Akuttsenteret. 
Akuttsenteret består av akuttmottak med akuttrom, mottakssenger og isolat som til sammen utgjør 22 senger, i tillegg til akuttavklaring med 28 senger. Akuttavklaring inngår som en ressurs for pasientmottak i tillegg til å være en post for tverrfaglige kortvarige pasientforløp med utskrivelse fra Akuttsenteret. I tilknytning til akuttmottak er det også en skadestue for ortopediske skader.

Gjennomsnittlig 90 pasientkontakter daglig gjør at akuttsenteret ved SiV er blant de største i Norge. Vi er i nye lokaler med til sammen 50 sengeplasser med moderne fasiliteter til behandling, stabilisering og avklaring av pasienter. Vi jobber etter teamtankegang og er opptatt av samarbeid og fleksibilitet.

Ønsket tiltredelsesdato: 01.05.23

Arbeidsoppgaver:

  • Mottak av pasienter i henhold til ABCDEF prinsippene
  • Vurdering og observasjon av pasienter
  • Dokumentasjon og samhandling med eksterne parter
  • Klargjøring for mottak av pasienter

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Ønskelig med videreutdanning, alle fagområder er aktuelle
  • Erfaring med akuttmedisin er en fordel
  • Somatisk erfaring som sykepleier fra sykehus i nyere tid
  • Søker må beherske norsk (skandinavisk) språk både skriftlig og muntlig for forsvarlig yrkesutøvelse
  • Det forutsettes oppholds- og arbeidstillatelse i Norge.

Personlige egenskaper:

  • Du kan håndtere det å arbeide med akutt- og kritisk syke når bakgrunnsinformasjonen er knapp 
  • Du har gode evner til å samarbeide og dele erfaringer/kunnskap
  • Du er faglig interessert og engasjert i egen faglig utvikling
  • Du er fleksibel og ansvarsbevisst
  • Du har evne til å jobbe med høyt tempo og være vant til å prioritere arbeidsoppgaver
  • Du trives som turnusarbeider
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Kr 20.000,- i årlig funksjonstillegg (deltidsregulert) for stillingsstørrelsen i akuttmottak
  • Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for 12-timers vakter i ukedager og/eller helg
  • Trivselsgruppe og godt arbeidsmiljø med faglig fokus
  • Introduksjonsprogram med tett oppfølging av veilednings- og fagsykepleier
  • Fagdager og egenstudiedager avsatt i arbeidsplan, samt internundervisning og tverrfaglig trening til faste tider
  • Sertifiseringsordninger og mulighet for faglig utvikling innenfor kompetanseområdene akuttcalling og skadestue
  • Mulighet til å søke på utdanningsstillinger for videreutdanning innen akuttsykepleie eller avansert klinisk spesialist med fordypning i akuttsykepleie 

Det er pliktig medlemskap i pensjonsordning. Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover og forskrifter, overenskomster og øvrig reglement. 

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som er oppgitt i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år er relevant ved ansiennitetsberegning.