Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
10.12.2024Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5971419Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Kristiansund kommune
Sykepleier eller paramedisiner
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for legetjenester søker deg med engasjement og interesse for akuttmedisin! Vil du ha muligheten til å være med å bygge opp fremtidens legevakt for innbyggerne på Nordmøre?
Vi har 3 faste helgestillinger ledig for sykepleier eller paramedisiner ved legevakt. Stillingene har størrelse på 23 - 35 %, med arbeidstid per tiden i turnus på helg.
I stillingene som sykepleier gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 35.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte sykepleiere i turnusstilling ved legevakten.
Den interkommunale legevakten er et samarbeid mellom Tingvoll, Averøy, Gjemnes og Kristiansund med et nedslagsfelt på ca. 35 000 innbyggere. Legevakt er organisert som en egen avdeling under enhet Legetjenester, med egen avdelingsleder og legevaktsoverlege. Fastlegene er på vakt sammen med sykepleiere. Vi er en tjeneste i utvikling og skal bygge opp legevakt med mål om å bli et godt ledd i akuttmedisinkjeden. Som ansatt vil du få muligheten til å være med utviklingen av enheten og avdelingen. Legevakten har et stort samfunnsoppdrag og legevaktsentralen 116117 er en viktig del av den medisinske nødmeldetjenesten sammen med AMK (113). Vi bidrar til rett helsehjelp til rett tid for innbyggere i 7 kommuner.
Arbeidsområder- operatør på legevaktssentralen, herunder hastevurdering, rådgiving og informasjon til pasienter
- samarbeid med lege/ambulanse om klinisk undersøkelse, observasjon og behandling av pasienter både ved legevakt og på hjemmebesøk
- kliniske observasjoner basert på systematisk bruk av ABCDE
- systematisk kommunikasjon ved bruk av ISBAR
- utføre ulike kliniske og medisinske prosedyrer
- håndtering av smitterutiner og smittevern
- prosedyrearbeid
Turnus per tiden med langvakter hver 3.helg eller hver 4.helg.
Kvalifikasjonskrav- bachelorgrad i sykepleie eller paramedisin, med gyldig norsk autorisasjon.
- minimum to års klinisk arbeidserfaring
- søkere til fast stilling må dokumentere kombinasjon med annen fast klinisk stilling som sykepleier/paramedisiner, med omfang på minimum 50%
- god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- førerkort klasse B
- relevant erfaring fra legevakt, AMK/legevaktsentral, akuttmedisin, sengeposter eller hjemmesykepleie
- gode digitale ferdigheter og evne til å sette deg raskt inn i nye systemer
- er i stand til å kunne prioritere/omprioritere pasienter (triagere) som kommer til legevakt, dette med bakgrunn i observasjoner som blir gjort når pasientene kommer
- er fleksibel og omstillingsdyktig
- beskrives som en god lagspiller med gode samarbeidsevner
- har gode og tydelige kommunikasjonsevner
- er selvstendig og strukturert i arbeidsutførelsen
- en spennende og variert arbeidshver på legevakt - ingen dag er lik
- muligheten til å få bruk din kliniske kompetanse på et bredt område
- mulighet til å være med å påvirke og utvikle legevakttjenesten
- flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
10.12.2024Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5971419Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune