Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Sykepleier

Offentlig forvaltning

Ønsker du og er du nysgjerrig på å jobbe tverrfaglig rundt brukere som trenger tverrfaglige vurderinger og tjenester? Her får du en en spennende og god mulighet til å benytte sykepleiefaget ditt. Lillestrøm kommune tar helsekommisjonens anbefalinger på alvor og ønsker å spisse sykepleiernes arbeidsoppgaver og benytte kompetansen riktig.

Seksjonen består av 2 fysioterapeuter, 2 ergoterapeuter og 11 sykepleiere som har forskjellige funksjoner og ansvarsområder. Du vil jobbe med spesifiserte sykepleieoppdrag samt samarbeide tett med seksjonens fysioterapeuter, ergoterapeuter, AKS og andre samarbeidspartnere i kartlegging og oppfølging av pasienter som kommer hjem fra korttidsopphold, sykehus etc. Seksjonen skal også bistå hjemmetjenesten for øvrig med sykepleiefaglige oppdrag når det trengs.

Lillestrøm er en stor kommune i vekst med over 95.000 innbyggere og har 9 geografiske seksjoner som yter tjenester til kommunens brukere.
Vi ønsker at våre tjenester preges av høy faglighet og profesjonalitet til innbyggerne. Vi vil at pasienter, pårørende og samarbeidspartnere skal oppleve at vi leverer gode tjenester og samtidig innehar den kompetanse som trengs for å løse oppgavene på en glimrende måte. Som kollega hos oss ønsker vi at du skal oppleve et godt og trygt arbeidsmiljø.

Kvalifikasjoner:

  • Du har 3-årig sykepleieutdanning, og har norsk autorisasjon som sykepleier
  • Det er ønskelig med erfaring fra kommunehelsetjenesten
  • Du er interessert i geriatri og demens / psykisk helse
  • Du interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten
  • Du har IKT-kunnskaper, og kjennskap til vårt fagsystem Gerica er en fordel.
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig.
  • Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
 

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
  • Du må ha evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos beboere
  • Du må ha et stort engasjement for eldreomsorg
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjon med beboere, pårørende og kolleger
  • Du evner å arbeide selvstendig og i team
  • Du er løsnings- og handlingsorientert
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
  • Opplæring og veiledning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen. Lønn blir fastsatt etter reglene i hovedtariffavtalen, utdanning og ansiennitet. 

 

Todelt turnus med arbeid hver 3.helg.

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.