Ledig stilling

Kristiansund kommune

Sykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en sykepleier med interesse for vårt fagfelt, som trives i et tidvis høyt tempo, som er løsningsorientert og ikke redd for å ta ansvar? Da er en stilling hos oss på Storhaugen helsehus et godt valg!

Vi har ledig 85 % stilling som sykepleier, per tiden ved avdeling for rehabilitering og korttid. Vikariatet er ledig fra dags dato til og med 31.08.2025.

Døgnavdelingene drifter kommunens korttidsplasser for kartlegging, utredning og vurdering, samt rehabilitering og palliasjon. I tillegg fire interkommunale øyeblikkelig -hjelp plasser. Våre korttidsplasser er fordelt på tre etasjer.

Arbeidsoppgaver
  • helhetlig sykepleierfaglig ansvar for helse- og omsorgstjenester til pasienten
  • ansvar for veiledning, tilrettelegging og bistand ut ifra pasientens pleie- og bistandsbehov og satte mål
  • kollegaveiledning
  • veiledning og oppfølging av sykepleierstudenter og andre studenter/elever under utdanning
  • delta i forbedringsarbeid og fagutvikling
  • samhandling med andre faggrupper, tjenester og pårørende
  • dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer
  • oppfølging av øvrige oppgaver/rutiner ved avdelingen 
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier
  • god formidlingsevne i norsk, muntlig og skriftlig, minimum B2
  • gode digitale feridgheter
Ønskede kvalifikasjoner
  • relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper
  • god observasjons – og handlingskompetanse
  • egnethet og interesse innenfor fagområdet vil bli vektlagt.
  • evne til å jobbe selvstendig og i team
  • gode samarbeidsevner
  • være omstillingsdyktig i forhold til samarbeid på tvers av avdelingene
  • motivasjon for å yte kvalitativt gode tjenester
  • jobbe målrettet med pasienten i fokus.
Spesielle forhold
  • per tiden turnus med arbeid hver 4. helg/langvakter
Vi tilbyr
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og leder
  • en arbeidsplass med fokus på forbedringsarbeid og utvikling av tjenestene
  • fokus på gjensidig læring og faglig påfyll
  • gode interne system på sertifisering
  • systematisk arbeid knyttet til pasientsikkerhet
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest og egenerklæring helse fremskaffes før arbeidsforholdets start

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.