Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Sykepleier

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. I kommunalområdet Bo- og miljøtjenester vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid og sømløse tjenester. Våre ansatte skal gi hverandre og tjenestemottakere støtte på tvers av kommunalområder, avdelinger og seksjoner når det er hensiktsmessig. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge. Vi har et stort og bredt fagmiljø, og tilbyr kurs og kompetanseheving på tvers av seksjonene våre.   

Vårt arbeid er forankret i FN-konvensjonen om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne og i veilederen "Gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming".  

Avlastningstjenesten gir avlastningsopphold til personer med ulike funksjonsnedsettelser. Tjenesten er primært for å avlaste pårørende med særlig tyngende omsorgsarbeid i hjemmet. Avlastning utføres etter individuelle vedtak, med omfang fra noen timer i uka til mer omfattende ordninger. Avlastningen gis i institusjon, i tillegg til avlastning i hjemmet, privat avlastning og kjøpte tjenester. Vi på Asak avlastningssenter ser nå etter en miljøterapeut til vårt team! Vi ønsker at du har et brennende engasjement om å jobbe med barn og ungdom som trenger det lille ekstra i hverdagen sin. Arbeidet vårt baserer seg på prinsipper fra målrettet miljøarbeid.

Det er utarbeidet fagadministrative systemer som sikrer informasjonstilgang og informasjonsflyt. Alle ansatte får opplæring i både direkte tjenesteyting og faglig arbeid. Vi jobber med kompetanseheving, blant annet ved internundervisning og opplæring. Vi jobber kontinuerlig for å bli gode på kollegaveiledning. I avlastningstjenesten vil du, sammen med resten av personalgruppa, arbeide tett med barn, ungdom og voksne og deres familier. De som er på avlastning har svært ulike interesser, ressurser, funksjonsnivå og diagnoser. Det de har til felles er behov for bistand til å mestre livene sine. Bistanden kan være tilsyn, aktivisering, tilrettelegging eller ulike former for praktisk hjelp. Noen trenger at du er god på utfordrende atferd og at du håndterer å bli satt på prøve, mens med andre må du være god på somatiske utfordringer – og evne å se mennesket bak det medisinske. Fokuset på personalsikkerhet er høyt og ivaretas ved skriftlige rutiner, opplæring og veiledning. I tillegg gjennomføres det regelmessige treninger i fysisk konflikthåndtering. Alle har individuelle behov, og vår jobb er å tilrettelegge avlastningsoppholdet slik at de som er her får gode dager, og at familiene er trygge på at vi ivaretar barna deres på en god måte. Arbeidsoppgavene er varierte, dagene har ofte høyt tempo og krever stor grad av fleksibilitet.

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier, sykepleier eller annen relevant 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning 
  • Fortrinnsvis praktisk erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalytisk tilnærming 
  • Kjennskap til psykisk utviklingshemming og psykiske lidelser 
  • Praktisk erfaring med å følge opp tvangsvedtak etter HOL kap. 9  
  • Praktisk erfaring med håndtering av utfordrende atferd  
  • Interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten 
  • Praktisk erfaring med journalføring og utarbeide tiltaksplaner, fortrinnsvis i Gerica 
  • Gode IKT-kunnskaper, også ønskelig med interesse/erfaring innen mestringsteknologi 
  • Erfaring med medikamenthåndtering 
  • Førerkort klasse B 
  • Behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig. 
  • Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse  
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten 

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert 
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo 
  • Du har evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos tjenestemottakerne 
  • Du har et stort engasjement for brukergruppen 
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjon med tjenestemottakere, pårørende og kolleger 
  • Du evner å arbeide selvstendig og i team 
  • Du er endringsvillig  
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø 
  • Du klarer å skille sak og person 
  • Fleksibel og se helheten 

Vi tilbyr:

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling 
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor 
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver 
  • Opplæring og veiledning 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Lønn blir fastsatt etter reglene i hovedtariffavtalen, utdanning og ansiennitet

Er du nyutdannet er du også velkommen til å søke stilling hos oss. 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.