Ledig stilling

Tønsberg kommune

Sykehjemslege

Offentlig forvaltning

Vi søker etter sykehjemslege i Tønsberg kommune. Stillingen er organisatorisk plassert i Allmennlegetjenesten. Legen vil ha hovedarbeidssted ved en av institusjonene i kommunen. Ved behov som i ferier vil det være aktuelt med arbeid ved andre institusjoner. Hvilken institusjon som er hovedarbeidssted vil avhenge av bemanning, kompetanse og oppgavefordeling. Fordeling skjer i samarbeid med kommuneoverlege/tjenesteleder og sykehjemsoverlege med koordineringsanvsar.

Tønsberg kommune har tre institusjoner med langtidsplasser: Eik sykehjem, Nes sykehjem og Re helsehus. Hogsnes helsehus har de aller fleste korttidsplassene i kommunen i tillegg til en avdeling med langtidsplasser. Det er for tiden tilstammen 8,3 legeårsverk i institusjonshelsetjenesten.

Tønsberg kommune er registrert utdanningsvirksomhet og tilbyr spesialistutdanning i allmennmedisin. Det legges til rette for oppnåelse av læringsmål gjennom rotasjon til ulike allmennmedisinske læringsarenaer i kommunen. Veiledning tilbys etter spesialisforskriften og det er regelmessig internundervisning og fagmøter. 

Hovedarbeidsoppgaver

  • Klinisk legearbeid ved institusjon med ansvar for utredning, behandling og oppfølging av pasienter
  • Hovedarbeidssted vil være ved en av institusjonen i kommunen
  • Deltakelse i tverrfaglige møter, samarbeid med pårørende
  • Mulighet for deltakelse i legevaktordning ved Tønsbergregionen legevakt 

Kvalifikasjonskrav

  • Autorisasjon som lege og gjennomført LIS1 eller turnustjenste
  • Kompetanse/erfaring fra sykehjem og aldersmedisin
  • Digitale ferdigheter 
  • Gode språkferdighter muntilig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Løsningsorientert og endringsvillig
  • interesse for tverrfalig samarbeid med annet helsepersonell 
  • Gode evner til samarbeid og oppfølging av pårørende
  • Utøve et godt medarbeiderskap 
  • Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig 

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Interessante arbeidsoppgver i et inkluderende arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ta gjerne kontakt for nærmere opplysninger. Ønsket tiltredelse er i januar 2025. Aktuelle søkere innkalles til interjvu. Vi ser frem til å høre fra deg! 

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost