Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Spesialsykepleier / Sykepleier - Nyfødtintensiv

Offentlig forvaltning

"Kun det beste for de minste!"

Er du vår fremtidige spesialsykepleier/sykepleier for syke nyfødte og premature barn? Vi er på jakt etter deg! 

Vi planlegger for fremtiden da flere av våre svært dyktige og erfarne medarbeidere går av med pensjon i løpet av de nærmeste årene. Vi ønsker å benytte oss av deres kompetanse i målrettet kompetanseoverføring til nye engasjerte medarbeidere. Vi søker deg som som har et genuint ønske om å jobbe og videreutvikle deg innen nyfødtmedisin og nyfødtsykepleie.  

Vi tar opplæring og kompetanseheving på alvor! Du vil tre inn i et opplæringsprogram som skal utvikle deg fra novise til ekspert på syke nyfødte og premature barn. 

Nyfødtintensiv på Kalnes er en høyteknologisk avdeling som behandler syke nyfødte og premature barn fra gestasjonsalder 28, samt dens familie. Vi har en flott avdeling med sengeplass til 15 barn og 10 familierom. Vi arbeider familiefokusert og har godt tverrfaglig samarbeid på tvers av profesjoner. 

Stillingen(e) er 75 % fast med for tiden arbeidsplan nyfødtintensiv, med mulighet for kombinasjon 25 % fast i heltidspoolen (Bemanningsavdelingen). Arbeidsplan er fortrinnsvis todelt natt - dag eller tredelt turnus.

Vi søker også sykepleiere/spesialsykepleiere til svangerskapsvikariater 75 % stilling med arbeidsplan på nyfødtintensiv. Vikariatene er for tiden 50 % arbeidsplan natt og
25 % dag eller tredelt turnus.

Alle stillingene har arbeidsplan som innebærer arbeid 3. hver helg.

Det er fint om du oppgir i søknaden om du også kan være interessert i vikariat. 

Dersom du ønsker ytterlige opplysninger er du velkommen til å ta kontakt med seksjonsleder.  

Ble du nysgjerrig? Ta en titt på vår Instagramkonto: nyfødtintensiv_kalnes. Her legger vi ut små glimt fra hverdagen på NFI. 

 

Beregning av lønnsansiennitet/lønnsfastsettelse:
Dokumentasjon på utdanning, arbeidserfaring og lovbestemte permisjoner, som omsorg for barn og militærtjeneste, må legges ved søknaden og framkomme i CV. Vedlagt dokumentasjon må være i pdf-format på skandinavisk eller engelsk. All arbeidserfaring fra fylte 18 år registreres i CV da denne brukes som utgangspunkt for lønnsfastsettelse og/eller lønnsansiennitet.  
 

Kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med minimum 1-2 års erfaring fra somatisk spesialisthelsetjeneste av nyere dato 
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Norsk autorisasjon 
  • Språkkrav; stillingsinnehaver må være i besittelse av de språkkunnskaper som er nødvendig for en forsvarlig yrkesutøvelse i kommunikasjon med våre pasienters pårørende og øvrige samarbeidspartnere. Jf. helsepesonellovens bestemmelser om forsvarlighet

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide ryddig og strukturert
  • Evne til handlingsberedskap i akuttsituasjoner
  • Nytenkende, løsningsorientert og endringsvillig
  • Evne til omstilling og endring
  • Være en positiv og konstruktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Interesse og evne til å ta sykepleiefaglige utfordringer
  • Må ha evne til å utvise fleksibilitet i arbeidssituasjonen
  • Må kunne arbeide og trives i et til tider uforutsigbart og hektisk miljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Faglig utfordrende og spennende jobb i en høyteknologisk avdeling
  • Faste fagdager i turnus ca. hver 6. uke
  • Pasientnær veiledning i praksis
  • Avsatt tid i turnus til opplæring, teoriundervisning og simulering
  • Varierende sykepleiefaglig utfordringer fra avansert intensivmedisin/neonatalmedisin til grunnleggende sykepleie i samarbeid med pårørende
  • Mulighet for avtale med opp til 6 ekstra helger per år med økonomisk kompensasjon 
  • Individuell kompetanseplan og opplæringsprogram for nye medarbeidere
  • Mulighet for utdanningsstilling i intensivsykepleie og nyfødtsykepleie
  • Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og opprettholde et godt arbeidsmiljø – og opplever at vi lykkes med dette
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP

 
______________________________________

 

Generelt

Etter helsepersonelloven § 20a er det krav om politiattest ved tilsetting. Politiattest må fremlegges ved ansettelse. 

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.