Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
18.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4284860Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 27.12.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Spesialrådgiver kvalitet og internkontroll
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du kunnskap og erfaring innen kvalitet og internkontroll og lyst til å jobbe i en av Norges største kommuner? Vil du være med å påvirke fremtidige prosesser innenfor Helse og sosial i Bærum kommune? Da må du søke denne stillingen!
Vi søker en erfaren medarbeider som kan bidra til å sikre god tjenestekvalitet for våre innbyggere også i fremtiden.
Stillingen er direkte underlagt kommunalsjef og vil jobbe tett på ledergruppen og andre erfarne stabsmedarbeidere.
Kommunen er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger slik at fremtidens utfordringer kan møtes på en god måte. Dersom du ønsker å jobbe med kvalitetsforbedringsarbeid, samt bidra i spennende utviklingsarbeid så søker du denne stillingen.
Helse og sosial er organisert i fire seksjoner under kommunalsjef: Helse, NAV, Arbeid og inkludering, Psykisk helse og rus.
Kommunalsjefområdet forvalter ett budsjett på ca 1,3 milliarder, og har ansvar for over 1000 dyktige medarbeidere. Bærum kommune står i disse dager foran en omstilling som berører de øverste ledernivåene, og som kan resultere i endringer i organiseringen.
Arbeidsoppgaver:
Du vil lede og utvikle kvalitets- og internkontrollarbeidet i kommunalsjefsområdet for å sikre at tjenestene er faglig forsvarlige, og at virksomheten arbeider systematisk med kvalitetsforbedring for å ivareta pasientsikkerheten. I rollen får du et overordnet ansvar for det systematiske kvalitetsarbeidet i tråd med lover, forskrifter, retningslinjer og interne rutiner. Noen av oppgavene du vil jobbe med er:
- Oppfølging, opplæring og etterlevelse av god internkontroll, samt gjennomføring av interne revisjoner
- Opplæring i lov- og regelverk, samt kontroll knyttet til dokumentasjon
- Oppfølging av avvikssystem og kvalitets-, styrings- og ledelsessystem
- Utarbeidelse av statistikk og rapportering
- Ansvar for innhold, oppfølging og opplæring av elektroniske opplæringsplaner
- Saksbehandling og rådgivning i forbindelse med tilsyns- og klagesaker
- Ansvarlig for beredskapsarbeid, inkludert oppdatere rutiner og gjennomføre ROS-analyser
- Bidra til implementering og oppfølging av nasjonale veiledere og retningslinjer
- Bidra til at tjenestene er kunnskapsbaserte og faglig forsvarlige
Kvalifikasjoner:
- Helse- eller sosialfaglig utdanning med relevant Bachelorgrad
- Minimum 5 års relevant erfaring
- Erfaring fra arbeid med kvalitet, internkontroll og beredskap
- Det er ønskelig med videreutdanning innen revisjon, internkontroll og kvalitetsarbeid
- Svært gode norskkunnskaper, og god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlige egenskaper:
- Selvstendig og strukturert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Høy gjennomføringsevne
- Utviklings- og løsningsorientert
- Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst
- Initiativrik
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
18.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4284860Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 27.12.2021