• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    25.02.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5541793
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 16.02.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Spesialrådgiver - fagutvikler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med cirka 160 ansatte og 190 fosterhjem, besøkshjem og støttekontakter. Barneverntjenesten består av seks fagavdelinger og en forvaltningsavdeling.

Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsutviklingsarbeid på barnevernområdet, gjennomfører barnevernreformen gjennom blant annet barnevernfaglig tiltaksavdeling, drifter spesialiserte hjelpetiltak som RFT, MST-CAN, ABC og PMTO, har egne veilederteam for fosterhjem og for foreldre etter omsorgsovertakelse, og er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt. Barneverntjenesten i Bærum har formalisert samarbeid med flere forsknings- og kompetansemiljøer om utvikling og implementering av barnevernfaglige tiltak etter barnevernloven. Barneverntjenesten i Bærum har de siste årene utviklet en forebyggende tjenesteprofil, med parallell nedgang i behovet for mer inngripende barneverntiltak/plasseringer.

Den utlyste stillingen er plassert i avdeling forvaltning, som følger opp barneverntjenestens styringsmodell på vegne av barnevernsjef. Avdelingen har ansvaret for en rekke forvaltningsoppgaver, drift, strategisk utvikling og planlegging, virksomhetsstyring og rapportering etter barnevernsloven.

Barneverntjenesten holder til i nye lokaler i Kommunegården i Sandvika, med gode kollektivforbindelser og kort reisevei både til Oslo og Asker/Drammen.

Tiltredelse snarest mulig.

Kvalifikasjoner:

  • Sosialfaglig grunnutdanning med relevant høyere akademisk utdanning, fortrinnsvis mastergrad eller tilsvarende
  • God kjennskap til barnevernets forvaltningsoppgaver er nødvendig
  • Bred barnevernfaglig erfaring
  • Bred teoretisk barnevernfaglig forståelse
  • God oversikt over fagfeltet og aktuell forskning
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • En fordel med leder-/prosjektledererfaring fra barnevern- eller oppvekstfeltet
  • En fordel med erfaring fra strategisk fagutviklingsarbeid
  • Erfaring fra tverrfaglig samarbeid vil vektlegges
  • Erfaring med bruk av digitale presentasjonsverktøy
  • Er du søker fra land utenfor Skandinavia må du ha bestått minimum norskprøve B2 skriftlig og muntlig
  • Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Engasjement for målgruppen
  • God rolle- og systemforståelse
  • Gode analytiske evner
  • Evne til å jobbe strukturert og planmessig
  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig og initiativrik
  • Ansvarsfull
  • God gjennomføringsevne
  • Stor arbeidskapasitet

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som:
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
    • tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget, og arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på et godt og trygt arbeidsmiljø
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Påvirkningsmuligheter i en klimaklok kommune som jobber for et bærekraftig samfunn
 Annet:
  • Gyldig politiattest iht. § 12-11 i Barnevernsloven må fremlegges før ansettelse
  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Originale vitnemål og attester vil etterspørres
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    25.02.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5541793
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 16.02.2024