Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
30.11.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4221289Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 30.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Spesialrådgiver - byggeprosjekter og oppfølging av investeringer
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger, slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte.
Pleie og omsorg har ledig stilling som spesialrådgiver for byggeprosjekter og oppfølging av investeringer. Som spesialrådgiver har du en nøkkelrolle. Du rapporterer direkte til kommunalsjef og er en del av ledergruppen.
Pleie og omsorg er organisert i fire seksjoner; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning. Pleie og omsorg forvalter et driftsbudsjett på i overkant av 2 milliarder kroner, med cirka 5 600 medarbeidere.
I Bærum kommune har Eiendom ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av de kommunale formålsbyggene. Eiendom har også ansvar for utvikling og gjennomføring av alle investeringsprosjekter knyttet til sosial infrastruktur i kommunen.
Som spesialrådgiver for byggprosjekter og investeringer vil du være bindeleddet mellom Eiendom og Pleie og omsorg, i tett dialog med ledergruppen i Pleie og omsorg. Du vil være med i utvikling av byggeprosjekter innenfor kommunalsjefsområdet, jobbe med behovsplaner og planlegging av fremtidige prosjekter, delta i spennende utviklingsarbeid på dette området, samt jobbe med eksterne samarbeidspartnere, som blant annet Husbanken.
Du vil også ha ansvar for å følge opp ulike operative oppgaver.
Arbeidsoppgaver:
- Helhetlig ansvar for Pleie og omsorg sine investeringer, og rapportering til ledergruppen
- Bidra i utvikling av fremtidens løsninger
- Bidra i utarbeidelse av behovsplaner for byggeprosjekter
- Bidra i utarbeidelse av kommunens langsiktige investeringsplaner
- Ansvar for å utarbeide behovsmeldinger og aktivitetsplaner med Husbanken, samt løpende dialog med Husbanken
- Delta i StimuLab-prosjekter (en stimuleringsordning for innovasjon og tjenestedesign)
- Delta i utvikling, forprosjekter og gjennomføring av byggeprosjekter
- Sikre tidlig involvering av velferdsteknologi og IT i bygge- og rehabiliteringsprosjekter
- Delta i og følge opp i kommunens ulike samhandlingsarenaer for eiendomsprosjekter
- Koordinere interne høringer av blant annet reguleringssaker
- Følge opp innflytting i nye og rehabiliterte bygg
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå, minimum bachelor
- Minimum 5 års relevant erfaring
- Erfaring fra bygg- og prosjektarbeid innenfor helsesektoren
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for formelt krav til utdanning
Personlige egenskaper:
- Selvstendig og initiativrik
- Utviklings- og løsningsorientert
- God gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
30.11.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4221289Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 30.11.2021