Ledig stilling

Gjøvik kommune

Spesialkonsulent/ konsulent i 80 % fast stilling ved service og arkiv

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av avdelingen:

 Kommunikasjon og forvaltning har to underavdelinger, kommunikasjon og arkiv og service. Vi er 13 ansatte og holder til i vårt moderne rådhus midt i Gjøvik sentrum. Her jobber det rundt 230 personer.

Hva er jobben?

 Vi søker en skikkelig "potet" som kommer til å få mange ulike oppgaver og samarbeide med mange forskjellige folk.

Du vil jobbe i politisk sekretariat, som er en del av avdelingen service og arkiv.

Her vil du bistå politisk og administrativ ledelse med ulike praktiske oppgaver som å svare på e-poster, planlegge og gjennomføre ulike arrangement og møter, sende ut invitasjoner, bestille møterom og bevertning.

Du vil også få ansvar for å legge inn saker i vårt saks- og arkivsystem, Acos websak og lage saksframlegg til politisk behandling.

I tillegg vil du få oppgaver innen kommunikasjonsfaget som å lage invitasjoner og å skrive tekster til sosiale medier og vår hjemmeside.

Vi ser etter en person som kan bidra til medvirkning blant ansatte, politikere og innbyggere i større prosesser.

Kort sagt, du vil ha et mangfold av oppgaver, og du må være forberedt på at kommune-Norge, som resten av samfunnet vårt, er i rask endring. Det betyr at oppgavene i dag, kanskje ikke er de samme om et år eller to.

Stillingen er i dag 80 prosent, men det vil bli muligheter for en 100 prosents stilling på sikt.

Det må påregnes noe arbeid utover vanlig arbeidstid som er 8:00-15:30.

Kvalifikasjoner:
  • Høyere utdanning, helst innenfor samfunnsfaglig og/eller kommunikasjonsfaglig retning. Relevant praktisk erfaring kan kompensere for manglende,  høyere utdanning.
  • Kjennskap til offentlig forvaltning og lokaldemokrati.
  • God til å kommunisere både muntlig og skriftlig, gjerne ha kjennskap til klarspråk.
  • God digital kunnskap og evne til å sette deg inn nye saksfelt.
  • Liker å lære noe nytt og dele kunnskap med andre.
Personlige egenskaper:
  • Samfunnsengasjert
  • Fleksibel og robust person, tåler at dagen ikke alltid går som planlagt.
  • God serviceevne er en forutsetning.
  • Engasjement og stort sett har et godt og jevnt humør.
  • Nøyaktig og får arbeidet gjort.
  • Selvstendig, men trives også med samarbeid med mange ulike personer.
Vi tilbyr:
  • Et godt arbeidsmiljø med stort rom for personlig utvikling.
  • Nyoppusset rådhus med egen kafé som vi ansatte bruker som kantine.
  • Medlemskap i bedriftsidrettslaget med tilgang til treningsrom i kjelleren på rådhuset.
  • Vi har fleksitid.
  • Medlemskap i Kommunal pensjonskasse (KLP), som er en god pensjonsordning.
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.