• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    14.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5164838
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.04.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Spesialkonsulent - Har du erfaring med kvalitetsutvikling av helse- og omsorgstjenester?

Offentlig forvaltning

Velferdsetaten har fått et nytt oppdrag. Vi skal gjennomføre en kvalitetsgjennomgang av samlokaliserte boliger til personer med utviklingshemming der kommunen yter tjenester. Oppdraget er i første omgang å undersøke og kartlegge hvordan bydelene gjennom sine styringssystem sikrer forsvarlige tjenester og følger regelverket for helse- og omsorgstjenesten. Vi skal også undersøke styringssystemene i de enkelte boligene og følge opp bydelene i deres arbeid på systemnivå med kontinuerlig forbedring av tjenestene. Nytt oppdrag er i oppstartsfasen. Du vil være med på å utvikle arbeidsmetoder og samarbeidsformer for oppdraget. Hovedformålet med oppgaven er å være en ressurs for bydelene, bidra til gode styringssystemer og kvalitetsutvikling av tjenestene.  Oppdraget er organisatorisk plassert i Anskaffelsesseksjonen.

Seksjonens øvrige ansvarsområder er i hovedsak å inngå rammeavtaler om helse- og omsorgstjenester på vegne av bydelene. Vi følger opp de avtalene vi har med private leverandører som leverer tjenester til personer med utviklingshemming og brukerstyrt personlig assistanse. Per i dag er det rammeavtale om heldøgnstjenester til personer over 18 år, heldøgnstjenester til personer med multifunksjonshemming, barnebolig, avlastningstjenester utenfor hjemmet (bolig- og gruppeavlastning) og dagsentertjenester Vi følger opp leverandørene på systemnivå, det omfatter både økonomi og kvalitet. Vi kontrollerer at leverandørene oppfyller sine kontraktsforpliktelser, og har utover det fokus på god dialog med leverandørene og kvalitetsutvikling i avtaleperioden. I tillegg veileder og bistår seksjonen bydelene når de anskaffer tjenester til enkeltpersoner.

Stillingen innebærer arbeidsoppgaver innenfor hele seksjonens ansvarsområde, men hovedtyngden vil være innenfor det nye oppdraget.
Vi er en tverrfaglig seksjon med 11 ansatte som sammen har høy kompetanse innen helse- og sosialfag, økonomi og juss. Vi håper du vil dele og øke kompetansen din i et godt arbeidsmiljø med mange engasjerte kollegaer. Vi gleder oss til å bli kjent med deg!

Kvalifikasjoner:

  • Helse- og sosialfaglig utdanning på minimum bachelornivå. Andre utdanninger kan vurderes dersom du har særlig relevant arbeidserfaring
  • Relevant erfaring. Det kan f.eks være erfaring fra arbeid med kvalitetsutvikling hos private leverandører og/eller erfaring med å lede/ha ansvaret for tjenestesteder som yter helse- og omsorgstjenester.
  • Meget god fremstillingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig  - tilsvarende minimum C2 i henhold til det felles europeiske rammeverket for språk
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med personer med utviklingshemming
  • Ønskelig med ledererfaring fra helse- og omsorgsfeltet
  • Ønskelig med god kunnskap om gjeldende regelverk for helse- og omsorgstjenester, særlig forskrift om ledelse og kvalitetsforbedring i helse og omsorgstjenesten
  • Ønskelig med god IKT kunnskap

Personlige egenskaper:

  • Du er metodisk og systematisk i din tilnærming, planlegger fremover og klarer å prioritere samt jobbe parallelt med flere oppgaver.
  • Du er prosess- og resultatorientert med fokus på overordnet måloppnåelse.
  • Du setter deg raskt inn i nye områder og løser oppgaver og utfordringer på en effektiv måte.
  • Du har pågangsmot og er initiativrik i forhold til arbeidsoppgaver.
  • Du har et sterkt engasjement.
  • Du er fleksibel og tilpasningsdyktig.
  • Du evner å jobbe selvstendig.
  • Du er trygg og tydelig i kommunikasjon og dialog.
  • Du er en teamarbeider som liker både å gi og motta tilbakemeldinger.
  • Du liker å jobbe i team bestående av personer med ulik fagbakgrunn.
  • Du har høy arbeidskapasitet og trives med, og motiveres av, at det stilles høye faglige krav til arbeidet du gjør.
  • Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver innenfor et fagfelt som er i utvikling
  • Gode utviklingsmuligheter både mulighet for personlig utvikling og utvikling av fagfeltet
  • Kompetente og engasjerte kollegaer i et miljø med mål om å være ledende og som er opptatt av fellesskapet og seksjonens måloppnåelse
  • Nyoppussede moderne lokaler med kantine
  • Fleksitidsordning og mulighet for hjemmekontor
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring - som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
  • Stillingen avlønnes som spesialkonsulent i l.tr. 45-58 i tilsvarende kr 646 800 til kr. 832 900 per år i Oslo kommunes regulativ, avhengig av kvalifikasjoner og kompetanse.

Vitnemål, karakterutskrifter og attester må legges ved sammen med søknad innen søknadsfristen. Utenlandske søkere, eller søkere med utenlandsk utdanning, må fremlegge generell godkjenning fra Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen (NOKUT) på utenlandsk utdanning 

     

    • Bedrift
      Oslo kommune
    • Søknadsfrist
      14.05.2023
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      0037, OSLO
      OSLO
      Norge
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      5164838
    • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
    • Oppdatert 29.04.2023