Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst å bli en del av teamet på Seksjon forvaltning, helse og omsorg?

Vi har ledig 100 % midlertidig stilling som spesialkonsulent i perioden d.d. - 17.03.2028.

Seksjon forvaltning, helse og omsorg er kommunens koordinerende enhet som har ansvar for tildeling av helse- og omsorgstjenester, boliger og individuelle planer. Vi samarbeider med kommunens Servicetorg i forbindelse med mottak av søknader og informasjon om ulike kommunale tjenester til byens innbyggere. Seksjonen har også et tett samarbeid med andre kommunale enheter, helseforetak, pasienter og pårørende i forbindelse med behov for kommunale tjenester. Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en erfaren og kunnskapsrik gruppe der du vil få utfordrende oppgaver og anledning til å jobbe tverrfaglig med andre tjenester i sektoren.

 Arbeidsområder
  • foreta kartlegginger og delta på nettverksmøter på sykehus og i hjemmene
  • e-meldinger
  • gi informasjon og veiledning til brukere, pårørende og medarbeidere
  • saksbehandling innen helse- og omsorgstjenester
Kvalifikasjonskrav
  • 3-årig høyskoleutdanning fortrinnsvis innen fysioterapi eller ergoterapi
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • gode digitale ferdigheter
  • god innsikt i kommunal tjenesteproduksjon og offentlig helseforvaltning
  • førerkort kl. B
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • erfaring med tverrfaglig arbeid og koordinering av sammensatte saker
  • erfaring med offentlig saksbehandling
  • god innsikt i helselovgivningen og forvaltningsloven
  • kunnskap om Helseplattformen
Personlige egenskaper 
  • vilje til raske omstillinger og oppgave forandringer
  • gode samarbeidsevner - relasjons bygger internt og eksternt
  • engasjert og motivert - jobber målrettet og selvstendig og har god gjennomføringsevne
  • evne og vilje til omstilling og utvikling

Personlig egnethet for stillingen vil tillegges stor vekt.

Spesielle forhold i stillingen

Du må kunne disponere egen bil i tjenesten

Vi tilbyr
  • en spennende og utfordrende stilling med mulighet for å bidra til å utvikle helse- og omsorgstjenesten i kommunen tett samarbeid med saksbehandlerne i seksjonen
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.