Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst å bli en del av teamet på seksjon for forvaltning, helse og omsorg?

Vi har ledig 100% fast stilling som spesialkonsulent.

Seksjon forvaltning, helse og omsorg er kommunens koordinerende enhet som har ansvar for tildeling av helse- og omsorgstjenester, boliger og individuelle planer. Vi samarbeider med kommunens Servicetorg i forbindelse med mottak av søknader og informasjon om ulike kommunale tjenester til byens innbyggere. Seksjonen har også et tett samarbeid med andre kommunale enheter, helseforetak, pasienter og pårørende i forbindelse med behov for kommunale tjenester. Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en erfaren og kunnskapsrik gruppe der du vil få utfordrende oppgaver og anledning til å jobbe tverrfaglig med andre tjenester i sektoren.

Arbeidsområder
  • foreta kartlegginger, faglige vurderingsbehov og avklare bistandsbehov ved saksbehandling av søknader etter helse- og omsorgstjenesteloven 
  • delta på nettverksmøter
  • gi informasjon og veiledning til brukere, pårørende og medarbeidere
  • utvikling av samarbeid med våre samarbeidspartnere
  • saksbehandling av helse- og omsorgstjenester 
  • velferdsteknologi 
Kvalifikasjonskrav
  • 3-årig høyskoleutdanning innen helse- og sosial, fortrinnsvis vernepleier, barnevernspedagog eller sosionom
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • gode digitale ferdigheter
  • god innsikt i kommunal tjenesteproduksjon og offentlig helseforvaltning
  • førerkort kl. B. Søkere må kunne disponere egen bil 
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • erfaring med tverrfaglig arbeid og koordinering av sammensatte saker
  • kjennskap til saksbehandling
  • god innsikt i helselovgivningen og forvaltningsloven
  • erfaring fra fagfeltet 
Personlige egenskaper 
  • gode samarbeidsevner - relasjonsbygger internt og eksternt 
  • engasjert og motivert - jobber målrettet og selvstendig og har god gjennomføringsevne
  • evne og vilje til omstilling og utvikling
  • evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø 
  • evne til å opptre rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo

Personlig egnethet for stillingen vil tillegges stor vekt.

Vi tilbyr
  • en spennende og utfordrende stilling med mulighet for å bidra til å utvikle helse- og omsorgstjenesten i kommunen
  • en arbeidsplass med fokus på tverrfaglighet og forebyggende fokus
  • tett samarbeid med saksbehandlerne i seksjonen
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.