• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4202318
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 05.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Boligbistand er en avdeling i tjenestestedet Henvendelser bolig, psykisk helse og rus. Boligbistand har 18 engasjerte ansatte med bredt sammensatt kompetanse. Avdelingen har ansvar for ulike boligsosiale virkemidler som kommunale velferdsboliger, startlån og tilskudd til kjøp av bolig, økonomisk forvaltning av inntekt, bostøtteordninger, samt formidling av boliger i det private markedet. Vi har nå en ledig stilling som spesialkonsulent innenfor saksbehandling og tildeling av kommunale velferdsboliger.

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle søknader om kommunale velferdsboliger, herunder kartlegge søkerens muligheter og behov og foreta omfattende skjønnsvurderinger
  • Kontraktsoppfølging - følge opp løpende leieforhold vedrørende utløp av kontrakter, eventuelle naboklager og annet
  • Tildeling av rett bolig til riktig bruker
  • Kontakt med samarbeidspartnere, styrer og nabolag ved behov
  • Utstrakt samarbeid internt og eksternt
  • Vurdere andre boligsosiale virkemidler som startlån og bostøtte
  • Andre oppgaver kan tilkomme                                                                                                                                                                                                       

Kvalifikasjoner:

  • Søker må ha høyere utdanning tilsvarende bachelorgrad innenfor sosial arbeid eller jus. Annen høyere utdanning kan vurderes hvis kandidaten har lang erfaring med boligsaksbehandling
  • Kandidaten må ha saksbehandlererfaring og det er ønskelig med erfaring fra boligsaksbehandling
  • Gode evner til å sette seg inn i saksbehandlerverktøy
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
  • Kandidaten må ha stor arbeidskapasitet
  • Gode evner til å kommunisere med personer med ulike former for utfordringer                                            

Personlige egenskaper:

  • Må ha engasjement og lyst til å jobbe med vanskeligstilte
  • Høy grad av fleksibilitet og gode samarbeidsevner
  • Kunne jobbe strukturert og effektivt og ha evne til å holde kontroll og oversikt over et stort antall saker
  • God gjennomføringsevne
  • God til å ta beslutninger

Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt 

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø med ivaretakende og hyggelige kollegaer
  • Interessante og samfunnsviktige arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid innenfor fastsatt kjernetid (9-15)
  • Hyggelige lokaler sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4202318
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 05.11.2021