• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2021
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4098411
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Spesialkonsulent

Bærum kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 
Er du klar for en utfordrende, hektisk og spennende arbeidshverdag, der du får et stort ansvar og får brukt din kompetanse selvstendig, og sammen med gode kollegaer?  Tildelingskontoret søker etter 3 saksbehandlere med høy kompetanse i faggruppene; somatikk, barn og funksjonshemmede og psykisk helse og rus. 

Tildelingskontoret i Bærum kommune er organisert som et eget tjenestested under kommunalsjef for pleie og omsorg.  Kontoret har to avdelinger og det er nå ledig stillinger i avdelingen for saksbehandling hvor oppgavene er å saksbehandle og tildele tjenester etter lov om helse- og omsorgstjenester, pasient- og brukerrettighetsloven og forvaltningsloven. Kommunikasjon med pasienter/brukere og pårørende og kartlegging av tjenestemottakeres behov for helse- og omsorgstjenester er også en del av arbeidsoppgavene.  

Arbeidsoppgaver:

  • Som saksbehandler vil du forvalte ressurser iht. gjeldende lovverk 
  • Utrede, saksbehandle og veilede innbyggere innenfor velferdsområdets tjenester 
  • Du må kunne samarbeide med kommunens innbyggere, ha tett dialog med kollegaer i egen virksomhet og øvrige samarbeidspartnere i og utenfor kommunen, herunder helseforetakene
  • Bidra i forbedring og utviklingsarbeid 

Kvalifikasjoner:

Minimum 3-årig helsefaglig utdanning, gjerne med videreutdanning innen saksbehandling og/eller helserett

  • For stillingen i faggruppen for barn og funksjonshemmede kan det også være aktuelt med annen relevant høgskole-/universitetsutdanning enn helsefaglig
  • Stillingen som saksbehandler innen psykisk helse og rus krever videreutdanning innen dette feltet. 
  • Erfaring i saksbehandling fra offentlig forvaltning er en fordel 
  • Bred og relevant erfaring fra 1. og 2. linjetjenesten av minst 5 års varighet
  • Gode IKT-ferdigheter
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2 

Personlige egenskaper:

  • Er positiv og løsningsorientert med en helhetlig tilnærming
  • Er tydelig, strukturert og har stor arbeidskapasitet 
  • Er fleksibel og liker teamarbeid, men kan også jobbe selvstendig  
  • Evne å se muligheter og vektlegge mestring
  • Evne til omstillinger og endringer 

Personlig egnethet har betydning for disse stillingene og vil bli vektlagt  

Vi tilbyr:

  • Et stabilt, ivaretakende og godt arbeidsmiljø med fokus på samhandling
  • Faglige utfordringer i et utviklende fagmiljø
  • Samarbeid med engasjerte og erfarne kollegaer
  • Trivelige arbeidslokaler sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
 
  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2021
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4098411
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune