• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4583252
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 27.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Spennende stillinger innenfor plan- og bygningsrett.

Offentlig forvaltning

Færder kommune har ledig to 100% faste stillinger på Teknikk og miljø, hvorav en i enhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging og en innenfor byggesaksbehandling.

Færder kommune er et attraktivt sted i utvikling, og dette gir et høyt aktivitetsnivå i byggesaksavdelingen. Skjærgårdskommunen har ca. 27 000 innbyggere på 100 km2 landareal. De to største øyene er Nøtterøy og Tjøme. Det er ca. 12 500 boliger og 3250 fritidsboliger i kommunen. 

Det er stor spennvidde i saker som kommer til kommunen. Dette gir god mulighet for faglig utvikling og bruk av kompetanse. Byggesaksavdelingen er bredt sammensatt med  blant annet naturvitere, ingeniører, arkitekter og jurister. I tilsynsenheten er det både byggfaglig og juridisk kompetanse.

Vi har et godt arbeidsmiljø og kontorer i nye lokaler sentralt på Nøtterøy.

Hovedarbeidsområder/arbeidsoppgaver for stillingene:

For stillingen i enhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging er hovedarbeidsoppgaven saksbehandling knyttet til ileggelse av overtredelsesgebyr. Det må også påregnes andre oppgaver knyttet til tilsyn og oppfølging av ulovlige forhold. 

For stillingen på byggesaksavdelingen er hovedarbeidsoppgavene dispensasjonssaker i strandsonen og forberedelse av klagesaker til politisk behandling. 

Begge stillingene må også påregne følgende arbeidsoppgaver: 

  • Informere, veilede og yte service til publikum
  • Forberede saker til politisk behandling
  • Andre oppgaver som tilligger avdelingen

Stillingene innebærer nær kontakt med private og profesjonelle parter, og en viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre god saksbehandling og gode saksprosesser.

Kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap eller tilsvarende
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Erfaring fra fagområdet i offentlig eller privat sektor vil bli tillagt vekt
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven

Egenskaper:

  • Selvstendig og strukturert
  • Effektiv og nøyaktig
  • Løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Gode sosiale ferdigheter

Det bes om at søkere opplyser om søknaden gjelder begge stillingene, eller kun en av dem.

 

Vi tilbyr:

  • Faglig sterke og engasjerte kollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • God offentlig pensjonsordning

 

Registrering og søknad:

For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.

Vitnemål og attester kan vedlegges det elektroniske søknadsskjemaet, eller eventuelt tas med til intervju.

 

Færder kommune er en arbeidsplass preget av mangfold. Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke.

Nærmere opplysninger om stillingene:
Fagkoordinator tilsyn og ulovlighetsoppfølging Thomas Ross Raftemo tlf: 91858778
Fagkoordinator byggesak Ingunn Mansås Kjærstad tlf: 90194480
Virksomhetsleder byggesak og geodata Anne-Mari Rustan Aas tlf: 47375464.

 

 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4583252
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 27.04.2022