• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    11.01.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5497664
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 22.12.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Spennende stilling som økonomirådgiver i en vekstkommune 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du ha en sentral og utviklende rolle knyttet til budsjettering og rapportering i en vekstkommune?

Er du en lagspiller og vil bidra til god økonomistyring slik at kommunen kan yte et godt tjenestetilbud? Da kan du være vår nye spesialrådgiver innen økonomi!

Vi ser etter deg som har lyst til å ta del i den økonomiske oppfølgingen i vekstkommunen Lørenskog. Kommunen investerer årlig for å imøtekomme den økende befolkningsveksten.

I stillingen som spesialrådgiver vil du ha en viktig rolle i økonomistyringen og den økonomiske planleggingen i kommunen. Du vil bidra aktivt inn i budsjett,  økonomiplanarbeid, rapportering og analyse. Lørenskog kommune har et årsbudsjett på  4,5 milliarder kroner. Det er sterkt fokus på budsjettering, styring og rapportering.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innenfor økonomi på masternivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet 
  • Erfaring innenfor kommuneøkonomi med særlig vekt på budsjett- og økonomiplanarbeid
  • Erfaring med bruk av digitale budsjetterings- og rapporteringsverktøy er en fordel
  • Meget gode kunnskaper i norsk, skriftlig og muntlig 

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
  • Kvalitets- og utviklingsfokus
  • Evne til å se gode strategiske og taktiske grep i økonomistyringen
  • Utpreget analytiske evner og er strukturert  
  • Evne til å jobbe selvstendig, ta initiativ og tåle høyt arbeidspress
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Varierte og interessante arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling 
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • Gode arbeidstids-, forsikrings- og fleksitidsordninger
  • Gode velferdsordninger
  • Nyoppussede kontor-, kantine- og treningsfasiliteter
  • Lønn etter avtale

Annet
Økonomiseksjonen er en del av avdeling for Styring- og virksomhetsutvikling, og har 20 årsverk.
Stillingen er plassert i seksjon for økonomi i styring og virksomhetsavdelingen i kommunen. Du vil arbeide tett med økonomisjef, direktører og ansatte i seksjonen.

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.  

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    11.01.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5497664
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 22.12.2023