• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    19.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4610527
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Spennende stilling som jurist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en utadvendt og engasjert jurist som har lyst til å jobbe tett på faget? Da har vi jobben for deg! Som jurist hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø. Du vil få interessante utfordringer knyttet til blant annet gebyr, regelverk og rådgivning. 

Virksomheten Klima, vann og miljø ivaretar kommunens rolle som eier, myndighetsutøver og utvikler av kommunal infrastruktur. Vi har også ansvar for kommunens arbeid innenfor klima.  

Du vil bli en del av avdelingen Vann og avløp forvaltning som utøver myndighet etter forurensningsloven, plan- og bygningsloven og forurensningsforskriften. I tillegg forvalter og styrer vi kommunens vann- og avløpsnett.  

Stillingen tilhører faggruppen Myndighet som har ansvar for å utøve myndighet innenfor gjeldende lover og forskrifter, håndheve gebyrforskriften og utøve eierrådighet for vann- og avløpsnettet. Faggruppen ledes av en jurist.  Du vil få nødvendig opplæring og samarbeide med erfarne og dyktige jurister innen vann- og avløpsjus. 

Arbeidsoppgaver:

Aktuelle arbeidsoppgaver vil være:  

  • Saksbehandling knyttet til gebyr 
    • Koordinere og delta i arbeidsgruppe for vann- og avløpsgebyrer 
    • Svare på henvendelser fra abonnenter knyttet til gebyrer  
    • Undersøke gebyrgrunnlag, herunder gjøre avklaringer mot andre avdelinger i kommunen
    • Fatte enkeltvedtak om korreksjon av gebyr
    • Behandle klagesaker 
  • Saksbehandling knyttet til myndighetsutøvelse  
  • Juridisk veiledning av medarbeidere på avdelingen  
  • Bidra til å utarbeide og revidere retningslinjer og regelverk.  

Andre oppgaver kan legges til stillingen avhengig av interesser og kompetanse  

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning som jurist, master i rettsvitenskap eller juridikum 
  • Erfaring med offentlig forvaltning er en fordel 
  • God kjennskap til saksbehandling etter forvaltningsloven er en fordel 
  • Nyutdannede oppfordres til å søke  
  • Stillingen vil innebære noe publikumskontakt og det er viktig at du kommuniserer godt på norsk. Det er også viktig med god skriftlig fremstillingsevne på norsk. 

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som arbeider selvstendig og gjerne tar initiativ til forbedringer/endringer.  
Du har god evne til å kommunisere med kollegaer og innbyggere.  
Du er strukturert og systematisk. 
Du ser også viktigheten av godt samarbeid internt, både med dine nærmeste kollegaer og med andre avdelinger. 
Du bidrar til et godt arbeidsmiljø. 
Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr:

Varierte og utfordrede arbeidsoppgaver.  
Et sterkt og inkluderende fagmiljø. 
Samarbeid med andre jurister. 
Et godt juridisk fagmiljø i kommunen.  
Gode utviklingsmuligheter med mulighet for å delta på kurs og konferanser. 
Lønn etter avtale. 
Gode pensjonsordninger.  
Fleksibel arbeidstid.  
Godt arbeidsmiljø.   

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    19.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4610527
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune