Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    07.12.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3275188
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Spennende nøkkelrolle som fag- og kvalitetsansvarlig i en av Norges største kommuner

Som fag- og kvalitetsansvarlig har du en nøkkelrolle i en av Norge største kommuner, og deltar i en rekke strategisk viktige beslutninger på både kort og lang sikt. Du har stor påvirkningskraft innenfor et viktig område i kommunen. Stillingen er direkte underlagt kommunalsjef og er en del av ledergruppen.

Pleie og omsorg er organisert i fire seksjoner under kommunalsjef for Pleie og omsorg; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning. Kommunalsjefområdet forvalter et budsjett på i overkant av 2 milliarder og har ansvar for omkring 5.600 medarbeidere.

Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger, slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte.

Dersom du ønsker å jobbe med kvalitetsforbedringsarbeid, samt bidra i spennende utviklingsarbeid kan dette være noe for deg.

Arbeidsoppgaver

Du vil lede og utvikle kvalitetsarbeidet i kommunalsjefsområdet for å sikre at tjenestene er faglig forsvarlige, og at virksomheten arbeider systematisk med kvalitetsforbedring for å ivareta pasientsikkerheten. I rollen får du et overordnet ansvar for det systematiske kvalitetsarbeidet i tråd med lover, forskrifter, retningslinjer og interne rutiner. Noen av oppgavene du vil jobbe med er: 

  • Oppfølging, opplæring og etterlevelse av god internkontroll, samt gjennomføring av interne revisjoner
  • Opplæring i lov- og regelverk, samt kontroll knyttet til dokumentasjon
  • Oppfølging av avvikssystem og kvalitets-, styrings- og ledelsessystem
  • Utarbeidelse av statistikk og rapportering
  • Ansvar for innhold, oppfølging og opplæring av elektroniske opplæringsplaner
  • Saksbehandling og rådgivning i forbindelse med tilsyns- og klagesaker
  • Ansvarlig for beredskapsarbeid, inkludert oppdatere rutiner og gjennomføre ROS-analyser
  • Bidra til implementering og oppfølging av nasjonale veiledere og retningslinjer
  • Bidra til at tjenestene er kunnskapsbaserte og faglig forsvarlige
Kvalifikasjoner
  • Helsefaglig utdanning med relevant bachelorgrad
  • Minimum 5 års relevant erfaring
  • Erfaring fra arbeid med kvalitet, internkontroll og beredskap 
  • Det er ønskelig med videreutdanning innen revisjon, internkontroll og kvalitetsarbeid 
  • Svært gode norskkunnskaper, og god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlige egenskaper
  • Selvstendig og strukturert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Høy gjennomføringsevne
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst 
  • Initiativrik

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr
  • Lønn etter avtale
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland