Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
07.12.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3275188Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 13.11.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Spennende nøkkelrolle som fag- og kvalitetsansvarlig i en av Norges største kommuner
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Som fag- og kvalitetsansvarlig har du en nøkkelrolle i en av Norge største kommuner, og deltar i en rekke strategisk viktige beslutninger på både kort og lang sikt. Du har stor påvirkningskraft innenfor et viktig område i kommunen. Stillingen er direkte underlagt kommunalsjef og er en del av ledergruppen.
Pleie og omsorg er organisert i fire seksjoner under kommunalsjef for Pleie og omsorg; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning. Kommunalsjefområdet forvalter et budsjett på i overkant av 2 milliarder og har ansvar for omkring 5.600 medarbeidere.
Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger, slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte.
Dersom du ønsker å jobbe med kvalitetsforbedringsarbeid, samt bidra i spennende utviklingsarbeid kan dette være noe for deg.
Du vil lede og utvikle kvalitetsarbeidet i kommunalsjefsområdet for å sikre at tjenestene er faglig forsvarlige, og at virksomheten arbeider systematisk med kvalitetsforbedring for å ivareta pasientsikkerheten. I rollen får du et overordnet ansvar for det systematiske kvalitetsarbeidet i tråd med lover, forskrifter, retningslinjer og interne rutiner. Noen av oppgavene du vil jobbe med er:
- Oppfølging, opplæring og etterlevelse av god internkontroll, samt gjennomføring av interne revisjoner
- Opplæring i lov- og regelverk, samt kontroll knyttet til dokumentasjon
- Oppfølging av avvikssystem og kvalitets-, styrings- og ledelsessystem
- Utarbeidelse av statistikk og rapportering
- Ansvar for innhold, oppfølging og opplæring av elektroniske opplæringsplaner
- Saksbehandling og rådgivning i forbindelse med tilsyns- og klagesaker
- Ansvarlig for beredskapsarbeid, inkludert oppdatere rutiner og gjennomføre ROS-analyser
- Bidra til implementering og oppfølging av nasjonale veiledere og retningslinjer
- Bidra til at tjenestene er kunnskapsbaserte og faglig forsvarlige
- Helsefaglig utdanning med relevant bachelorgrad
- Minimum 5 års relevant erfaring
- Erfaring fra arbeid med kvalitet, internkontroll og beredskap
- Det er ønskelig med videreutdanning innen revisjon, internkontroll og kvalitetsarbeid
- Svært gode norskkunnskaper, og god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
- Selvstendig og strukturert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Høy gjennomføringsevne
- Utviklings- og løsningsorientert
- Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst
- Initiativrik
Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Lønn etter avtale
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
07.12.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3275188Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 13.11.2020