• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5926457
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Spennende lederstilling i en utviklingsorientert etat 

Offentlig forvaltning

Gravplassetaten søker en proaktiv og effektiv avdelingsleder til en nyopprettet stilling i avdeling Infrastruktur.

Vil du bidra til implementering av etatens strategi ved å utvikle infrastruktur på gravplasser i Oslo? Har du øye for detaljer og evne til å jobbe på strategisk nivå? Er du løsningsorientert lagspiller, som evner å se muligheter fremfor begrensninger? Søk en spennende utfordring i vår etat, som leverer samfunnsnyttige tjenester for Oslos innbyggere.

Du vil få det overordnede ansvaret for å lede og utvikle en avdeling med dyktige og engasjerte ansatte. En av stillingens oppgaver, er å sikre at avdelingen leverer gode og effektive tjenester, som er basert på riktig kunnskap og er tilpasset våre brukere. For å få det til, får du ansvaret for at det samhandles effektivt internt i avdelingen og på tvers av etaten, samt eksternt med andre kommunale aktører og samarbeidspartnere. Avdelingen vil utforske brukernes behov, og sikre at vi har gode tilbud som treffer riktig og gir innbyggere det de trenger i en sårbar situasjon. Du vil forholde deg til kommunale regler og rammer, men samtidig tør du å utfordre dagens struktur og finne nye løsninger.

Stillingen er en del av etatens ledergruppe og rapporterer direkte til etatsdirektør.

Vi du vite mer om stillingen? Hør podkast der etatsdirektør forteller mer om innhold og muligheter (lenken må limes inne i nettleser):
https://on.soundcloud.com/jzo1VTradKugSdhPA

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse. Lang og relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for utdanningskravet
  • Ønskelig med relevant erfaring innenfor stillingens fag- og ansvarsområder. Erfaring fra offentlig forvaltning på tilsvarende nivå vil være en fordel
  • Relevant ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor
  • Erfaring fra virksomhetsstyring, endringsledelse og utviklingsarbeid
  • Ønskelig med prosjekt- og porteføljeledelse
  • Gode kommunikasjons-, formidling- og samhandlingsevner
  • Gode IKT-brukerferdigheter og erfaring med bruk av digitale løsninger
  • God formidlingsevne på norsk. Både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Du har god rolle- og helhetsforståelse, med evne til å jobbe strategisk og operativt
  • Du er trygg i lederrollen, modig og evner å tenke nytt
  • Du evner å motivere og skape troverdighet, felleskap og engasjement
  • Du er løsningsorientert og er opptatt av å skape resultater
  • Du evner å både initiere og gjennomføre endringer, prosesser og prosjekter
  • Du er dialogorientert og evner å bygge relasjoner internt og eksternt

Det blir lagt betydelig vekt på personlig egnethet for stillingen.

Vi tilbyr:

  • Et godt faglig og sosialt miljø
  • Fleksibel arbeidshverdag
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Moderne kontorlokaler på Hasle med kantineordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Dekning av treningsavgift inntil kr. 6.000 per år
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5926457
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune