• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    11.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0954, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6312752
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Sosionom

Offentlig forvaltning

Vil du bli en viktig del av hjemmetjenesten i bydel Grorud? Bydelen befolkning består av 150 ulike nasjonaliteter, og gir dermed et variert og spennende brukerbilde, med ulike utfordringer. 

Vår sosionom skal ut i foreldrepermisjon, og vi søker en vikar som er engasjert og trygg i faget sitt. Du brenner for alle, på tross av helseutfordringer og ulike sosiale utforinger, skal mestre å bo hjemme lengst mulig og oppleve trygge, aktive, selvstendige og verdige liv.

I hjemmetjeneste og forvaltning i Grorud jobber vi sammen for en helhetlig sammenhengene tjenestekjede hvor målsettingen er at flest mulig skal mestre å bo hjemme lengst mulig, og oppleve aktive og meningsfylte liv, på tross av sykdom og helseutfordringer.  

Tjenesten har de siste årene gjennomført flere endringer for å imøtekomme behovet til brukerne i bydelen. Hjelpebehovet både er, og har vært stort og sammensatt. For å imøtekomme hjelpebehovet, samt for å gi gode likeverdige tjenester har det vært nødvendig å øke kompetansen på flere spesialområder. Tjenesten har endret flere stillinger til spesialstillinger som er samlet i egen avdeling - fag og ressursteam. Vi tilstreber bedre koordinering, ressursbruk og tidlig innsats.

Som sosionom vil du bli del av en engasjert gjeng i fag og ressursteamet. Avdelingen er organisert under avdelingsleder og består av fagutviklingssykepleier, velferdsteknologikoordinator, hukommelsesteam, miljøterapeut, spesialsykepleier psykisk helse, seniorveileder, sosionom, avansert klinisk allmennsykepleier, kreftkoordinator og merkantil.

Hjemmetjeneste og forvaltning i bydelen innehar tre avdelinger for hjemmesykepleie, rehabiliteringsavdeling, forvaltning og spesial team. Vi har fokus på hverdags mestring og spørsmålet "hva er viktig for deg", står sentralt i vår tjeneste. Alle yrkesgrupper og spesial team jobber sammen for å gi en helhetlig sammenhengende tjenestekjede, hvor målsettingen er at flest mulige skal mestre å bo hjemme lengt mulig og oppleve aktive og meningsfylte dager.

 

Kvalifikasjoner:

• 3 årig sosionomutdannelse
• Bestått norskprøve C1, muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse B.
• Ønskelig med arbeidserfaring innen demens/ psykiatri/ kreftomsorg
• Ønskelig med erfaring eller kjennskap til hjemmetjeneste
• Inneha god oversikt i relevante lovverk
• Godkjent politiattest må fremlegges før tiltredelse, ikke eldre enn 3 mnd.

Personlige egenskaper:

• Gode kommunikasjons og samarbeidsegenskaper
• Redelig og ansvarsbevisst
• Brukerorientert
• Strukturert og selvstendig
• Faglig sterk
• Engasjert og løsningsorientert
• Reflektert
• Godt humør og en god kollega

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

• En spennende stilling hvor du i stor grad utformer din egen arbeidshverdag
• Et tverrfaglig arbeidsmiljø med stort engasjement 
• Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
• Stillingen lønnes som konsulent, den er direkte lønnsplassert i lønnstrinn 38( kr 650 500 pr år) i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ.
• Dagtid 37,5/ uke, fleksitid

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    11.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0954, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6312752
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune