Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Sosionom

Offentlig forvaltning

Er du vår nye kollega? Seksjon for utredning søker etter medarbeider til nyopprettet sosionomstilling! 

I vår avdeling vil du arbeide i et lærerikt fagmiljø og bli en del av et godt arbeidsmiljø hvor vi verdsetter fleksibilitet, god dialog og tillit.

Bli med og form din egen arbeidshverdag. 

Seksjon for utredning holder til i lyse og fine lokaler i Sykehuset Østfold, avdeling Moss. Seksjonen har 14 sengeplasser, med en psykiater, en psykologspesialist, psykolog og en LIS-stilling.

Som sosionom vil du bli del av et tverrfaglig team som sammen ivaretar den medisinsk, psykolog- og sosialfaglige rammen vår pasientgruppe er i behov av.   Seksjonens oppdrag er å kartlegge, utrede og behandle pasientenes avhengighetsproblematikk slik at de vil være bedre rustet til å leve med sin avhengighet etter endt opphold hos oss.

For mange kan det være problematisk å orientere seg i velferdssystemer eller i dialog med hjelpetjenestene. Å avdekke sosialfaglige utfordringer samt iverksette tiltak er helt nødvendig for å sikre denne tryggheten hos våre pasienter.

Vi samarbeider tett med poliklinikkene i i avdelingen og kommunene, samt øvrige behandlingsinstanser. Det er i hovedsak elektive innleggelser, men seksjonen er en del av klinikkens ø-hjelpsforløp både via egen liaisontjeneste på SØ Kalnes, akutt TSB fra poliklinikk og akutt team. Seksjonen skal også ivareta pasienter innlagt etter helse- og omsorgstjenesteloven §10.2-10.4. I tillegg er det etablert forskningsprosjekt på ketaminbehandling for alkoholavhengighet. 

Beregning av lønnsansiennitet/lønnsfastsettelse:
Dokumentasjon på utdanning, arbeidserfaring og lovbestemte permisjoner, som omsorg for barn og militærtjeneste, må legges ved søknaden og framkomme i CV. Vedlagt dokumentasjon må være i pdf-format på skandinavisk eller engelsk. All arbeidserfaring fra fylte 18 år registreres i CV da denne brukes som utgangspunkt for  lønnsfastsettelse og/eller lønnsansiennitet.
 

Kvalifikasjoner:

  • Sosionom utdanning eller annen relevant sosialfaglig utdanning 
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid innen psykisk helsevern og rus og avhengighet 
  • Gode evner i bruk av IKT-verktøy  Gode norskkunnskaper  
  • Beherske norsk, god muntlig og skriftlig kommunikasjon

Personlige egenskaper:

  • Interesse for -og erfaring fra fagområdet
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, samt evne til å jobbe selvstendig
  • God evne til relasjonsbygging 
  • Du ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø og har godt humør
  • Du er ansvarsbevisst, beslutningsdyktig, lojal, målrettet, har gode holdninger og evne til helhetstenkning
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Godt faglig miljø 
  • Veiledning, internundervisning, fagdager satt i system 
  • Spennende arbeidsdager, der ingen dager er like
  • God opplæring med fadderordninger
  • Kompetanseheving ifht kurs, og mulighet for videreutdanning innen fagfeltet
  • Gjeldende arbeidsplan er for tiden 37,5 timers uke på dagtid, men dette kan endres om det fremkommer behov for endring i drift
  • Velferdsordninger
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP

___________________________________________

 

Høres dette ut som stilling for deg? I så fall ser vi frem til å motta din søknad!

Generelt

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.