Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
17.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5032321Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 24.02.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Sosialkurator/ Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nav Bergen vest er en arbeidsplass i utvikling med kvalifiserte og motiverte medarbeidere. NAV Bergen vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et byområde med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1400 brukere. Vi er lokalisert på Vestkanten i Loddefjord.
Vi har ledig en fast stilling og et 1-årig vikariat som saksbehandler/ sosialkurator i avdeling for Helse- og rehabilitering. Avdelingen har et særlig fokus på oppfølgning, rehabilitering og arbeidsinkludering for tjenestemottakere som har utfordringer knyttet til rus eller psykisk helse. Til avdelingen ligger også arbeidsoppgaver knyttet til forvaltning/saksbehandling etter lov om sosiale tjenester/ lov om helse- og omsorgstjenester.
Vi søker deg som er utviklingsorientert, og som har engasjement og ambisjoner om å gjøre en forskjell for innbyggerne i Fyllingsdalen/Laksevåg bydel.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV og etter Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester.
- Kartlegging, utredning og oppfølgning.
- Henvisning til TSB.
- Innsøking til og oppfølging av arbeidsrettede eller omsorgsrettede tiltak.
- Arbeidsoppgaver vil kunne variere utfra de behov kontoret til enhver tid har.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i sosialt arbeid eller bachelor i barnevern.
- Ønskelig med erfaring fra forvaltningsarbeid i sosialtjenesten.
- Ønskelig med kjennskap til fagsystemet Socio.
- Ønskelig med erfaring knyttet til oppfølgning av personer med rus- og psykisk helseutfordringer.
- Søker må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode datakunnskaper.
- Personlig egnethet.
- Krav om politiattest ved ansettelse.
Personlige egenskaper:
- Det legges vekt på en utadrettet og oppsøkende arbeidsform og motivasjon for stillingen.
- Du har høy arbeidskapasitet, er utadvendt, engasjert og jobber systematisk for å oppnå resultater over tid.
- Fleksibel.
- Trives med endringsarbeid.
- Du er samarbeidsorientert og liker å jobbe utadrettet samtidig som du har et helhetlig blikk på NAV.
- Du må kunne jobbe i team og samtidig være selvstendig.
- Må trives å jobbe med mennesker og har evne til å motivere brukergruppen.
- Må kunne trives i et travelt miljø, med forventning til effektivitet på oppgaveløsing
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune avhengig av kvalifikasjoner.
- Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP).
- Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Veiledning og muligheter for kompetanseheving.
- Fleksibel arbeidstid.
- Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden.
- Inkluderende arbeidsmiljø (IA).
- En organisasjon i utvikling.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
17.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5032321Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 24.02.2023