• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5171, LODDEFJORD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3170702
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.09.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Sosialkurator/Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Bergen Vest omfatter bydelene Fyllingsdalen og Laksevåg og betjener et distrikt med rundt 70 000 innbyggere, hvor vi yter tjenester til ca 1.770 brukere. Vi er lokalisert på Spelhaugen 18 i Fyllingsdalen og på Vestkanten i Loddefjord. 

NAV Bergen Vest er en spennende arbeidsplass i kontinuerlig utvikling og det stilles høye krav til service samt å yte gode tjenester til innbyggerne i de to bydelene. Tjenesten har høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere med lav terskel for å bidra på tvers av avdelinger til beste for tjenesten som helhet. 

 

Vi har nå ledig 3 faste stillinger og 2 vikariat. Vikariatene har en varighet på 6 måneder, med  mulighet for forlengelse. Av de faste stillingene er 2 lagt til avdeling Mottak og Avklaring og 1 lagt til Arbeid og Kvalifisering. Ved eventuell intern tilsetting til fast stilling vil det være behov for flere vikarer. For alle stillingene gjelder tiltredelse snarest. 

Arbeidsoppgaver
  • Saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV 
  • Kartlegging og utredning 
  • Innsøking til og oppfølging av arbeidsrettede eller omsorgsrettede tiltak. 
  • Arbeidsoppgaver knyttet til vårt publikumsmottak (for avdeling Mottak og Avklaring)
  • Arbeidsoppgaver vil kunne variere utfra de behov kontoret til enhver tid har.
Kvalifikasjoner
  • Bachelor i sosialt arbeid, 3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning
  • Ønskelig med erfaring fra forvaltningsarbeid i sosialtjenesten
  • Ønskelig med kjennskap til fagsystemet Socio
  • Søker må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gode datakunnskaper
  • Personlig egnethet
  • Krav om politiattest ved ansettelse 
Personlige egenskaper
  • Det legges vekt på en utadrettet og oppsøkende arbeidsform og motivasjon for stillingen. 
  • Du har høy arbeidskapasitet, er utadvendt og engasjert til selvledelse og jobber systematisk for å oppnå resultater over tid.
  • Fleksibel
  • Trives med endringsarbeid
  • Du er samarbeidsorientert og liker å jobbe utadrettet samtidig som du har et helhetlig blikk på NAV arbeidsmarked/arbeidsgivere. 
  • Du må kunne jobbe i team og samtidig være selvstendig. 
  • Må trives å jobbe med mennesker og har evne til å motivere brukergruppen. 
  • Må kunne trives i et travelt miljø, med forventning til effektivitet på oppgaveløsing 
Vi tilbyr
  • Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk for Bergen Kommune
  • Pensjonsordning gjennom Bergen Kommunale pensjonskasse (BKP)
  • Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Veiledning og muligheter for kompetanseheving
  • Fleksibel arbeidstid
  • Godt arbeidsmiljø og sosiale aktiviteter på fritiden
  • Inkluderende arbeidsmiljø (IA) 
  • En organisasjon i utvikling 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5171, LODDEFJORD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3170702
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.09.2020