• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    05.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3291155
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 23.11.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Bergen kommune

Sosialkurator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Årstad sosialtjeneste har ledig vikariat.


NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 40.600 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i region Bergen, har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har kontoret rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  

 

Arbeidsoppgaver

NAV Sosialtjenesten er et av velferdsstatens nederste sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeid og arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. NAV Årstad sosialtjeneste har ledig vikariat, med oppstart snarest og varighet på ett år.  

 

Kontoret er delt inn i avdelinger for Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering og Mottak og Avklaring. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk, har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt. Arbeidet kan innebære oppfølging av brukere i gruppesetting og vakter i kontorets publikumsmottak.

 

NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver og arbeidshverdag.


Personlig egnethet vil bli vektlagt og menn oppfordres til å søke.

 

Kvalifikasjoner

- Bachelor i sosialt arbeid.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i NAV / sosialtjenesten eller innenfor helse- eller arbeidsrettet oppfølging.
- God kunnskap om og arbeidserfaring fra kartlegging, oppfølging/metodisk tilrettelagt arbeid og forvaltningsarbeid.
- God forståelse for sosialtjenestelovens mål.
- God kunnskap om relasjonsbygging.
- Det er ønskelig med kjennskap til saksbehandlersystemer NAV bruker, samt generell god kompetanse på IT.
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig.
- Krav om politiattest.

 

Personlige egenskaper

- Endringsvillig
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø

 

Vi tilbyr

- Lønn etter gjeldende tariff
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    05.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3291155
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
  • Uppdaterad 23.11.2020