• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5855041
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 23.08.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Sosialkonsulent/veileder

Offentlig forvaltning

NAV Grorud er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er et NAV-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Bydel Grorud ligger i Groruddalen ved Lillomarka og favner områdene Ammerud, Grorud, Kalbakken, Rødtvet, Nordtvet og Romsås. Bydelen har vel 28.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. NAV-kontoret har sin base på Ammerud, men flytter ved årsskiftet 2024/2025 inn i nytt bydelshus på Rødtvet.

I Bydel Grorud jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. I 2024 viderefører bydelen grep for å jobbe mer koordinert og helhetlig mellom tjenestene, uten «silotenkning». Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. At flere innbyggere er i utdanning eller lønnet arbeid, er en prioritert oppgave for bydelen.

NAV Grorud har vel 130 ansatte og er organisert i 6 fagavdelinger, samt stab/prosjekter. Stillingen vil være plassert i avdeling Helhetlige sosiale tjenester som for tiden har 27 ansatte. Avdelingen har ansvar for de sosiale tjenestene for innbyggere over 30 år som omfatter avklaring, saksbehandling og arbeidsrettet oppfølging av alle som søker og mottar økonomisk sosialhjelp. NAV Grorud benytter kartleggingsmetodikken "Fra nyregistrert til arbeidsavklart", blant annet som et ledd i barne- og familieperspektivet i de sosiale tjenestene i NAV.  Introduksjonsordningen for nyankomne innvandrere og Kvalifiseringsprogrammet er også to sentrale tjenester ved avdelingen.

I søknadsteksten ber vi deg si noe om hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå 
  • Erfaring fra arbeid etter Lov om sosiale tjenester
  • Erfaring med oppfølging av innbyggere
  • Gode digitale ferdigheter 
  • Kjennskap til andre kommunale tilbud i bydelen
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til og erfaring med bruk av NAV sine fagsystemer er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Du er nysgjerrig
  • Du må kunne jobbe selvstendig og samtidig være en god team-medarbeider
  • Du har evnen til å inspirere og motivere,  og du ser muligheter fremfor begrensninger.
  • Du må kunne jobbe organisert og strukturert
  • Du evner å beholde roen og klarer å prioritere mellom arbeidsoppgavene
  • Du må kunne se helheten i oppgaveløsningen til NAV og øvrig tjenesteapparat
  • Utstrakt vilje og evne til samarbeid med innbyggere, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Omstillingsevne og godt humør
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde 
  • Et fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklings orientert 
  • En bydel som er opptatt av utvikling og endring
  • God pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
  • Avlønning som sosialkonsulent i lønnstrinn 34-43 - pt kr 586 600-686 100 pr år avhengig av ansiennitet - etter Oslo kommunes lønnsregulativ
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5855041
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 23.08.2024