• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    04.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5075746
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 27.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Sosialkonsulent - fast stilling

Offentlig forvaltning

NAV St.Hanshaugen sosialtjeneste lyser ut en fast stilling som
sosialkonsulent i avdeling Mestring- og muligheter.

Vi søker medarbeidere med hjerte for mennesker og fagområdene våre. Visjonen vår er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav St. Hanshaugen består av over 100 kompetente og engasjerte
medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.

Avdelingen består i dag av 20 ansatte som jobber med fagfeltene økonomisk sosialhjelp, helseavklaring, arbeidsavklaringspenger, jobbspesialister og økonomisk forvaltning. Målgruppen er primært personer med problemer knyttet til rus- og psykiatri og/eller uavklarte helseutfordringer.
Som sosialkonsulent vil du ha egen portefølje, men samarbeide
tett med avdelingen. En viktig del av jobben er å saksbehandle søknader om økonomisk sosialhjelp, gi oppfølging, råd og veiledning, kartlegge og veilede brukere med å få en bedre og mer forutsigbar hverdag. Vi kan tilby spennende oppgaver i et trivelig arbeidsmiljø.

Ved eventuelt internt opprykk, vil vikariat kunne bli aktuelt.

Kvalifikasjoner:

Vi søker etter personer med 3- årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitet, som f.eks sosionom eller velferdsfag.

Søkere med annen relevant 3 årig høgskole- eller universitetsutdanning vil også bli vurdert.

Erfaring fra sosialtjenesten / NAV og saksbehandling.

Det er ønskelig med erfaring med til fagsystemet Fasit og kjennskap til NAV sine statlige fagsystemer.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 

Ønskelig med erfaring fra arbeid knyttet til kommunale helse- og omsorgstjenester.

Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon. 

Personlige egenskaper:

Gode samarbeidsevner.

Høy arbeidskapasitet.

Evne til å jobbe selvstendig.

Evne til å jobbe ryddig og strukturert.

Fleksibel til å ta nye arbeidsoppgaver.

Personlig egnethet tillegges stor vekt.                                                                                                                                           

Du må ha tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer kan bli selvstendige og oppleve mestring.                                                                                                                   
Du har gode vurderingsevner.
Du er komfortabel med å ha mye å gjøre, og til tider en
uforutsigbar arbeidshverdag.

Ofte får avdelingen hasteoppgaver med korte tidsfrister, noe som gjør at dagene ikke alltid blir som planlagt.

Dette betyr at du må være fleksibel og løsningsorientert.

Vi trenger deg som bidrar til fremdrift i prosesser og som tenker helhetlig. 

Vi tilbyr:

Et spennende og godt arbeidsmiljø sentralt i Oslo.   
En samfunnsnyttig og meningsfull arbeidshverdag.

Lønnstrinn 35-44 i Oslo Kommunes lønnsregulativ.

Fast stilling.

Fleksitid                                                                         
.  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    04.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5075746
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 27.03.2023