• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4967508
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 25.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Søker du spennende, varierte og  meningsfylte arbeidsdager med fokus på fag og kvalitet? Velkommen som søker til EFF

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig stilling for deg som ønsker å være med og videreutvikle gode helse -og omsorgstjenester i Sandnes kommune, EFF - enhet for funksjonshemmende.  Vi ønsker engasjerte og dyktige medarbeidere som kan kjenne seg igjen i verdier som respekt, trygghet, faglig dyktighet, åpenhet, lojalitet og individuell omsorg. 

Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelse og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom faglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Vi er bevisste på å ha brukeren og dens ressurser i fokus. Positiv adferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte.  EFF har også eget veiledningsteam som har i hovedoppgave å veilede ansatte i utførelsen av miljøarbeid og øke fagkompetansen gjennom intern kurspakke til alle nyansatte. Veiledningsteamet kan bidra med sin forståelse, kunnskapsformidling, gi støtte, råd og  anbefalinger. 

Vi har ledige stillinger:

  • Maudlandsveien, bolig på Hommersåk: 2 x 100% fast stiling vernepleier/miljøterapeut
  • Sørbøveien borettslag på Hove: 1 x 100% fast stilling vernepleier/miljøterapeut
  • Moldberget botilbud i Kleivane: 1 x 100% fast stilling vernepleier/miljøterapeut
  • Sandskaret botilbud på Sandve: 1 x100% fast stilling vernepleier/sykepleier
  • Rugdeveien botilbud på Sandve/Stangeland: 1 x 100 % fast stilling, vernepleier
  • Lindeveien botilbud på Lura: 1 x 100 % fast stilling, vernepleier og 50% fast stilling, vernepleier/miljøterapeut
  • Håholen på Lura: 1 x 77 % fast stilling, vernepleier
  • Smørbukkveien på Lura: 1 x 100 % fast stilling, vernepleier / sykepleier
  • Øygardsveien, bolig på Hana: 1 x 50 % fast stilling, vernepleier
  • Lunde 2 på Ganddal. Ledig: 3 x 100 % og 1 x 80 % fast stilling, vernepleier/sykepleier


Nysgjerrig på jobb hos oss? Ta gjerne kontakt for mer informasjon om de ulike stillingene/avdelingene. 

Arbeidsoppgaver:

Du vil få varierte arbeidsdager med arbeidsoppgaver ut fra den kompetansen du har. Du vil være med å utføre målretta miljøarbeid, planlegge og evaluere planer/tiltak og dokumentering i elektronisk journal. Stillingen innebærer samarbeid med pårørende og andre virksomheter/instanser, og du vil få ansvar for å arrangere og delta på møter med ulike samarbeidspartnere. Oppgaver som primærkontakt/sekundærkontakt og IP-koordinator er aktuelt. Vernepleier/sykepleier vil ha ansvar for legemiddelhåndtering, sykepleieprosedyrer og andre helserelaterte oppgaver.

Kvalifikasjoner:

  • Du har utdanning som vernepleier/sykepleier med autorisasjon.
  • Helse -sosialfaglig høyskoleutdanning kreves for ansettelse som miljøterapeut
  • Du har erfaring med målrettet miljøarbeid, har god fremstillingsevne både skriftlig og muntlig, og har generelt gode digitale ferdigheter.
  • Du har kunnskap om og erfaring fra arbeid med utfordrende atferd, og utarbeidelse av Kap.9 vedtak i helse og omsorgtjenesteloven. 
  • Du har erfaring i å utøve pleie, omsorg og medisinske prosedyrer.
  • Det kreves gyldig politiattest før tiltredelse, jfr. Helse -og omsorgstjenesteloven §5-4. Attest kreves kun av søkere som får tilbud om ansettelse og skal derfor ikke legges ved søknaden.
  • Du må ha gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig (minimum nivå B1).
  • Det er ønskelig med førerkort (manuell gir)

Personlige egenskaper:

Du er faglig engasjert, positiv og setter den enkelte bruker i sentrum. Du har fokus på brukermedvirkning, er ansvarsbevisst, løsningsorientert og fleksibel. Du har gode samarbeidsevner og er bevisst på å være en god rollemodell. Du har evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet i en hektisk hverdag. Du vil ha en viktig rolle i det faglige arbeidet i avdelingen gjennom veiledning og motivasjonsarbeid i personalgruppen. Du har evne og vilje til utviklingsarbeid. Du er tålmodig og trygg i møte med brukere, og har evne til å takle utfordrende adferd dersom det oppstår. Du må kunne glede deg over "de små ting" i hverdagen og ha evne til å skape gode relasjoner. 

Vi tilbyr:

Et hektisk arbeidsmiljø, mye humor og god takhøyde.

Intern kurspakke "Profesjonelt miljøarbeid 1 og 2,  saksbehandling, Kap 9 vedtak og kurs i forebygging av tvang og makt"

Samarbeidsprosjekter med VID, 

Bedriftsidrettslag, kunstforening, adgangskort til kommunens svømmehaller og hjem-jobb-hjem.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4967508
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 25.01.2023