• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5689148
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.05.2024
Ledig stilling

Bergen kommune

Søker du nye utfordringer innen økonomi? Vi har ledig spennende stilling som rådgiver i Etat for bygg og eiendom 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for bygg og eiendom tilbyr en spennende jobb med selvstendig ansvar, varierte arbeidsoppgaver og stimulerende arbeidsdager.

Du vil bli en del av økonomiteamets høyt kompetente medarbeidere som består av fagleder og 5 dedikerte økonomirådgivere. Teamet har ansvar for etatens samlede økonomistyring. Økonomi er organisert sammen med HR og anskaffelser i avdeling for økonomi og administrasjon.

Vi søker deg som identifiserer deg med kommunens verdier; kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert. Du er en initiativrik person med god gjennomføringsevne, samt forståelse for kompleksiteten i større organisasjoner.

Etat for bygg og eiendom er en av Norges største eiendomsforvaltere og forvalter over 1000 bygg og 1,2 million kvadratmeter bygningsmasse. Etatens ansvar er forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer som i hovedsak består av skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. Vår visjon er at “våre eiendommer skal gjøre byen stolt”. Vi vil levere gode tjenester til innbyggerne og bidra til å skape en god by for alle. 

Etaten har ansvar for både kjøp, salg, innleie og utleie av eiendom for hele Bergen kommune. 

Etaten har ca. 550 ansatte. Etaten har et samlet årsbudsjett på 1,3 milliarder kroner, hvor av de samlede leieinntekter utgjør 220 millioner kroner. Etat for bygg og eiendom er ISO-sertifisert i ledelsessystemet for kvalitet og miljø.  

 

Kvalifikasjoner:

  • Økonomisk utdanning på masternivå 
  • Utdanning på bachelornivå med minimum 5 års relevant erfaring vil bli vurdert 
  • Arbeidserfaring innen økonomistyring 
  • Ønskelig med relevant erfaring fra større virksomheter 
  •  Solide ferdigheter innen Excel og interesse for digitale verktøy 
  • Du bidrar til videreutvikling av fagmiljøet  
  • Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne 

Personlige egenskaper:

  • Du er en engasjert og ansvarsfull person 
  • Du er lett å samarbeide med og liker å jobbe tverrfaglig 
  • Du har positive holdninger og kan identifisere deg med Bergen kommune sine verdier
  • Du er strukturert, systematisk og leverer innenfor frister 
  • Du er analytisk anlagt 

Vi vil vektlegge personlig egnethet.

 

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling  
  • Et dynamisk og tverrfaglig arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse 
  • Trygghet i ansettelsen hos en solid og profesjonell arbeidsgiver  
  • Flotte lokaler midt i Bergen sentrum, trimrom og eget velferdslag 
  • Fleksibel arbeidstid med bl.a. mulighet for hjemmekontor 
  • Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger 

 

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5689148
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.05.2024