Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

SLT-koordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig 100% fast stilling som SLT- koordinator.

SLT er en forkortelse for 'Samordning av Lokale rus- og kriminalitetsforebyggende Tiltak.' Kommunen har de siste årene hatt et sterkt fokus på rus- og kriminalitetsforebyggende arbeid gjennom opprettelsen av SLT-koordinator i 2018. Vi har som mål å være en kunnskapsrik og konstruktiv samarbeidspart sammen med resten av regionen. Som koordinator vil du ha et tverrfaglig kollegium å samarbeide med, samtidig en stor frihet som fagperson.

Koordinatoren vil ha rollen som kommunens koordinerende ledd innen rus- og kriminalitetsforebyggende arbeid. Arbeidet dreier seg om samarbeid på tvers av flere fagområder, dette gjelder bl.a. forebyggende tjeneste, politi, skole, psykisk helse, barnevern, kultur, frivillighet m.fl. 

For mer informasjon om SLT-satsingen, se her; http://kriminalitetsforebygging.no/slt/.  

 Arbeidsområder

  • systematisere SLT-arbeidet
  • planlegge og videreføre SLT-arbeidet
  • koordinere og sikre samhandling mellom interne og eksterne samarbeidsaktører
  • politisk saksbehandling og planarbeid
  • kommunikasjon av SLT-arbeidet
Kvalifikasjonskrav
  • 3-årig helse- eller sosialfaglig høyskoleutdanning, eller annen relevant 3-årig høyskoleutdanning
  • relevant erfaring fra koordineringsarbeid
  • gode ferdigheter i norsk språk
  • førerkort klasse B
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • videreutdanning innen rus, psykiatri eller annen relevant videreutdanning
  • god kunnskap innen bruk av sosiale medier
Personlige egenskaper 
  • høy relasjonskompetanse
  • tydelig, selvstendig og samhandlende
  • gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • resultatorientert og ha stor gjennomføringskraft

Personlig egnethet vil bli tillagt stor betydning ved tilsetting.

Vi tilbyr
  • et stort og variert fagmiljø med engasjerte, positive og dyktige kollegaer
  • spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • mulighet for faglig oppdatering og utvikling
  • deltakelse i utvikling av tjenesten
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.