Bedrift
Holmestrand kommuneSøknadsfrist
30.05.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0000, Sande
SANDE
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3819263Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
- Oppdatert 12.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Holmestrand kommune
Skogbruksrådgiver – 100 % fast stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi søker etter en skogbruksrådgiver. Den hører til virksomhet for plan, byggesak og landbruk. Virksomheten har 28 ansatte og holder til i lyse og trivelige lokaler i tidligere Sande rådhus.
Virksomheten har ansvar for de 4 tjenestene Plan, Byggesak, Geodata og Landbruk. Aktivitetsnivået er høyt og sakene varierte.
Arbeidsoppgaver
- Lovforvaltning knyttet til skogbruk og vilt.
- Tilskuddsforvaltning, forvaltning av skogfond og annen forvaltning etter landbrukets særlover.
- Ansvar for kommuneskog.
- Intern og ekstern rådgivning og veiledning knyttet til fagfeltet.
- Samarbeid med lag og organisasjoner innenfor landbruket.
- Andre oppgaver relatert til fagområdet.
- Deltakelse på kveldsmøter må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Skogbruksfaglig utdanning fra universitet eller høgskole, minimum 3-årig bachelor. Annen relevant utdanning, bachelorgrad eller høyere, kan vurderes.
- God faglig kunnskap innen landbruk og kjennskap til anvendelsen av relevant regelverk (skogbrukslova, jordloven, konsesjonsloven, naturmangfoldloven, viltloven og forvaltningsloven).
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk (C2-nivå).
- Gode digitale ferdigheter og effektivitet i bruk av IKT-verktøy.
- Ønskelig med praktisk erfaring eller kjennskap til skogsdrift i Norge.
- Erfaring fra offentlig skogforvaltning og saksbehandling er ønskelig, men ikke et krav.
- Førerkort kl. B.
Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT og godkjenningen må dokumenteres.
Personlige egenskaper
- Evne til å arbeide selvstendig, målrettet og strukturert.
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner er en forutsetning.
- Vi vektlegger gode faglige kvaliteter, ansvarsfølelse, beslutningsdyktighet og en serviceinnstilt holdning.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med kompetente kolleger.
- Arbeidsmiljø med både nyutdannede og medarbeidere med lang erfaring, samt god alders- og kjønnsfordeling.
- Gode faglige utviklingsmuligheter.
- Lett atkomst til arbeidssted med offentlig kommunikasjon og privatbil.
- 100 % fast stilling.
- Lønn etter avtale.
Vi trekker 2% av lønnen til KLPs pensjonsordning. Dette gir deg medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge, mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.
Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger overenskomster, reglementer og lover.
Attester, vitnemål og referanser tas med ved et eventuelt intervju.
Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.
Bedrift
Holmestrand kommuneSøknadsfrist
30.05.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0000, Sande
SANDE
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3819263Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
- Oppdatert 12.05.2021