Detaljer

  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    28.02.2021
  • Sted:
    KONGSBERG
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KONGSBERG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3479044
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune

Servicetekniker med hovedoppgave innenfor service elektronikk

Ved Hjelpemiddeltjenesten er det ledig fast servicetekniker stilling i 100%

Hjelpemiddeltjenesten er Kongsberg kommunens kompetansesenter for tilrettelegging av hjelpemidler. Vi tilrettelegger til alle aldersgrupper og arenaer.
På Hjelpemiddeltjenesten arbeider vi tverrfaglig. Vi er et lag med felles mål.
Dagene er spennende, uforutsigbare og innholdsrike.
Arbeidsoppgavene våre bestemmes av henvendelser og behovet blant kommunens innbyggere. Personalet på avdelingen samarbeider tett med bruker, pårørende og andre involverte tjenester.
Avdelingen er delaktig i samarbeidsprosjektet DigiHot med KS og NAV i forhold til digital løsning for hjelpemidler. Avdelingen holder til på Skrubbmoen 4 på Skollenborg, ca 6 km fra Kongsberg sentrum i lyse og trivelige lokaler.

Vi tilbyr

  • Utfordrende og spennende oppgaver
  • Opplæring og veiledning etter behov
  • Et faglig miljø med stort fokus på gode rutiner og kompetanseheving
  • Ansvar og mulighet for å forme en arbeidsplass i kontinuerlig utvikling 
  • Godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning og gruppelivsforsikring
  • Gratis parkering

Innhold i stillingen

  • Bidra til at helse og omsorgstjenesten fyller de krav og oppgaver som følger av lovverk, politiske vedtak og kommunale bestemmelser.
  • Utføre vedlikehold og reparasjoner på tekniske hjelpemidler
  • Levere og hente inn hjelpemidler fra kommunalt lager og NAV hjelpemiddelsentralen 
  • Klargjøring og installasjon av trygghetsalarmer
  • Feilsøking og service på trygghetsalarmer
  • Følge opp trygghetsalarmer i Profil, EPJ og Responssenterets systemer
  • Kommunisere med NAV HMS i forhold til levering, retur og service på hjelpemidler fra NAV
  • Lære opp brukere/ansatte i bruk av hjelpemidler.
  • Tilrettelegging av hjemmesituasjonen og sørge for at tilretteleggingen blir ivaretatt på alle arenaer bruker oppholder seg.
  • Følge rutiner og prosedyrer og utfører dokumentasjonsplikten jf lovverk.

Krav og ønsker til deg

Ønsket kompetanse

  • Fagbrev innen elektronikk og eller elektromekaniske systemer
  • Kunnskap innen datakommunikasjon og nettverk 
  • Erfaring med elektroniske styresystemer
  • Gode kunnskaper innen IKT
  • Førerkort klasse B, ønskelig med klasse BE men ikke et krav
  • Kjennskap til tekniske hjelpemidler
  • Godkjenningskurs i bestillingsordningen, NAV Hjelpemiddelsentral, ikke et krav, men en fordel
  • Norskkunnskaper tilsvarende B2
  • Gode kunnskaper i engelsk muntlig og skriftlig
  • Ønskelig med relevant erfaring

Personlige egenskaper

  • Kunne tilegne seg kompetanse på velferdsteknologi
  • Faglig engasjert og utviklingsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Endringsvillig og serviceinnstilt
  • God kjennskap til kommunehelsetjenesten og hjelpemiddelformidling
  • God kjennskap til drift av trygghetsalarmer og annen velferdsteknologi, samt mottaksløsninger for dette
  • God erfaring med gjennomføring av årskontroller på tekniske hjelpemidler
  • Strukturert, omgjengelig og effektiv
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt


Formelle kvalifikasjonskrav

  • Fagbrev innen elektronikk og eller elektromekaniske systemer
  • Har førerkort kl. B

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune.

Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse. I henhold til gjeldende lov- og avtaleverk må tilfredsstillende politiattest, egenerklæring tuberkulose/MRSA og taushetserklæring må leveres før tiltredelse.


Søknad

Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig.

Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste.  Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.