Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
29.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5147, FYLLINGSDALEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3263293Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 06.11.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Service Manager
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for digitale driftstjenester (EDD) er Bergen kommune sin driftsleverandør innenfor IKT. EDD er en egen resultatenhet med ca 80 ansatte. Enhet for digitale driftstjenester har ansvar for IT-drift av alle kommunale enheter; infrastruktur, fagsystemer, databaser og lokalt IKT-utstyr (PCer ol). Fokusområdet vårt er å levere forretningsteknologi som understøtter brukere sine behov med fokus på stabilitet, tilgjengelighet og tilfredsstillende kapasitet. Vi holder til i lyse og trivelige lokaler i Fyllingsdalen.
For ytterligere informasjon om enheten se www.bergen.kommune.no – enhet for digitale driftstjenester
Vil du være med å videreutvikle IKT i Bergen kommune?
EDD har behov for å øke sin kapasitet innenfor servicemanagement. Servicemanagement og prosjektledelse er den avdelingen på EDD som har ansvar for leveranseprosessen fra bestilling til leveransen er gjennomført. Bestillinger leveres gjerne som koordinerte komplekse leveranser eller organisert som prosjekt. Som Service manager hos oss vil du ha ansvaret for dialogen med våre kunder ved sammensatte behov og bestillinger. Du vil sammen med våre prosjektledere, tjenesteutviklere og drifts organisasjon bidra til å jobbe frem gode tjenester og fremtidsrettede løsninger for Bergen kommune. Du har så ansvaret for å sikre det merkantile rundt tjenesten; etablere avtale, SLA og sikre fakturering. For enkelte mindre koordinerende oppgaver kan du sågar få ansvar for hele leveransen fra bestilling til levert. Vi ønsker deg som har utpreget gode kommunikasjonsevner og liker å ha flere baller i luften samtidig i en hektisk og spennende hverdag med kompetente kollegaer og interessante oppgaver.
- Kundemøter/kundedialog på våre leveranser og kundens behov
- Behandler komplekse og sammensatte bestillinger, og utarbeide oppdragsavtaler med Kunde.
- Utarbeide avtaler og nye SLA vedlegg i tråd med kundenes endrede behov og uttak av IT tjenester
- Rapportering på våre tjenester i regulære driftsmøter
- Eskaleringspunkt for kunden på våre tjenesteleveranser
- Kvalitetssikring av IKT – leveranser og interne arbeidsprosesser
- Bidra til kontinuerlig forbedring av interne prosesser og sørge for etterlevelse av disse
- Etablere nye tjenester/løsninger, videreutvikling av tjenestekatalog
- Bidra til korrekt fakturering og god økonomistyring
- Håndtering av intern og ekstern informasjon
- Koordinering av mindre prosjekt og deltagelse i større prosjekt
- Bistå med IKT-kompetanse til våre kunder for å understøtte deres forretningsprosesser
- God forståelse for tjenesteleveranser og forretningsprosesser
- God forståelse for avtaleinngåelse og forvaltning
- Kjennskap til ITIL-prosesser er en fordel
- Det settes krav til relevant erfaring innen IKT fagområdet, fortrinnsvis fra store IKT-miljø
- Erfaring innenfor overordnede leveranseprosesser
- Erfaring med Service Management i store IKT-miljø er ønskelig
- Kjennskap til samspillet mellom organisasjon, teknologi og forretningsprosesser
- Dette er en stilling som stiller store krav til kommunikasjon internt og mot kunder, det stilles derfor krav om gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
- Minimum 3-årig høyskole-/universitetsutdanning innenfor IKT/informatikk/teknologi eller tilsvarende. Lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
- Du må være kundeorientert med gode analytiske evner og løsningsorientert
- Det er viktig at du kan jobbe strukturert, systematisk og nøyaktig
- Initiativrik, ansvarsfull og evne til å arbeide selvstendig
- Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å organisere og strukturere arbeidet
- Evnen til å håndtere mange oppgaver samtidig, holde tidsfrister og følge opp leveranser i tilknytning til prosjekter
- Evnen til å formidle mål og status i ulike sammenhenger
- Personlig egenhet vil bli vektlagt
- Flytende norsk, muntlig og skriftlig
- Meget interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø lokalt og nasjonalt
- Et inspirerende arbeidsmiljø med dyktige medarbeidere og godt sosialt miljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode forsikring og pensjonsordninger
- Bedriftsidrettslag
- Parkeringsmuligheter m/ ladepunkt for EL-bil
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
29.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5147, FYLLINGSDALEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3263293Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 06.11.2020