• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4711769
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 01.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Ser du etter nye utfordringer som prosjektleder innenfor bygg?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for utbygging i Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere med mange spennende og utfordrende utbyggingsprosjekt. Samlet er utbyggingsporteføljen på om lag 12 milliarder kroner med en årlig omsetning på rundt 2 milliarder kroner.

Vår visjon bygg med omtanke har mange betydninger. Vi skal realisere kommunale bygg med særlig omtanke for klima og miljø. Dette innebærer at vi så langt som mulig skal søke gjenbruk av bygg og inventar gjennom transformasjon, samt bærekraftig løsninger for utbygging og drift gjennom byggets levetid. Våre byggeprosjekt skal gjennomføres slik at brukere, nærmiljø og byens innbyggere har nytte og glede av et bygg i mange år framover. Følg lenken for mer informasjon om planlagte prosjekter:  https://bit.ly/39HLXN6 

EFU består av syv avdelinger; fire prosjektavdelinger, en avdeling for systematisk ferdigstillelse, økonomiavdeling, samt kontrakt og anskaffelser. Vi er i overkant av 50 ansatte, hvorav rundt halvparten er prosjektledere. Vi er sertifisert i kvalitetsledelse, og arbeider aktivt med utvikling av våre prosesser og styringssystem.

Prosjektavdeling for oppvekst og bolig søker nå etter inntil fire prosjektledere til å lede våre byggeprosjekt. Vi er på jakt etter både relativt ferske prosjektledere og deg som har lang erfaring, men ser etter nye utfordringer og vil utvikle deg innfor prosjektstyring. Aktuelle kandidater har fortrinnsvis erfaring fra bygg eller anleggsbransjen.

Vi ber vi alle søkere om å laste opp relevante vitnemål og attester på søknadstidspunktet, da dette er en del av vurderingsgrunnlaget.

   

Arbeidsoppgaver:

  • Prosjektlederen har ansvar og myndighet til å realisere utbyggingsprosjekter.
  • Anskaffe og følge opp rådgivere og utførende entreprenører.
  • Dokumentere, rapportere og presentere prosjektet.
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av etatens systemer og rutiner.
  • Sørge for god samhandling i prosjektet.
  • For erfarne kandidater kan det bli aktuelt å gå inn i rolle som prosjekteier med porteføljeansvar for byggeprosjekt.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelorgrad i ingeniørfag. For kandidater med bred erfaring fra bransjen kan annen relevant utdanning komme i betraktning.
  • Du må ha erfaring fra bygg og anleggsbransjen, fortrinnsvis bygg.
  • Noen års erfaring som prosjektleder er en fordel og det er fint om du er vant til modellbasert prosjektgjennomføring.
  • Det er videre en fordel med erfaring fra flere av fasene i et utbyggingsprosjekt.
  • Du forstår praktiske problemstillinger slik de gjerne fremstår på en byggeplass eller andre faser i prosjektets levetid. 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Ved ansettelse legges det stor vekt på kandidatens personlige egenskaper.

Personlige egenskaper:

  • Du leser situasjoner godt, fanger opp viktige problemstillinger og håndterer disse.
  • Du evner å utøve lederskap, våger å ta beslutninger og sikrer gode prosesser som er tilstrekkelig forankret.
  • Du undersøker aktivt andre sitt syn, lytter og er tydelig når beslutningen er tatt.
  • Arbeidsformen din er ryddig og strukturert, du ser viktigheten av og evner å planlegge systematisk.
  • Du håndterer samtidighet og har høy arbeidskapasitet.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale.
  • God pensjonsordning.
  • Fleksibel arbeidstid. 
  • Kolleger med høy kompetanse.
  • Muligheter for egenutvikling, slik at du blir en skikkelig god prosjektleder.
  • Faglig karriereutvikling og mulighet til å få porteføljeansvar for byggeprosjekt.
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Moderne kontorfasiliteter i Bergen sentrum.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4711769
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 01.08.2022