• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    14.11.2021
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4155402
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune

Sektorleder skole

Senja kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å utvikle grunnskolene i Senja kommune? Da er du kanskje vår nye sektorleder for skolene.

Sektorlederen inngår i ledergruppa i kommunalområdet oppvekst og kultur i Senja kommune og har kommunalsjef for Oppvekst og kultur som sin nærmeste leder.

Sektorlederen har særskilt ansvar for:

-          14 kommunale grunnskoler, herunder nærmeste arbeidsgiver for virksomhetsledere.

-          Oppfølging av de 3 friskolene i kommunen

-          Drift av Newtonrommet

Sektorleder har ansvar for/ skal medvirke til:

  • At målene til sektoren, kommunalområdet og kommunen nås og at lovkrav innfris
  • Være en pådriver og initiativtaker til å styrke og videreutvikle tjenesteområdet
  • God og bærekraftig økonomistyring
  • God internkontroll, beredskap og sikkerhet
  • Gode medvirknings- og samskapingsprosesser med innbyggere, elever, foreldre, ansatte og andre relevante brukergrupper
  • Trygge og gode oppvekstsvilkår og gode læringsmiljø
  • Samhandling og samarbeid mellom ulike sektorer, virksomheter, kommunalområder og mellom ledernivåer, til beste for kommunens innbyggere
  • God samhandling med og bred involvering av de ansatte og tillitsvalgte for å oppnå best mulig tjenester

 Kompetanseområder:

  • God forståelse for lederskap og erfaring fra personalledelse og linjeledelse
  • Ledererfaring fra oppvekstområdet
  • Solid faglig kunnskap og erfaring innen ansvarsområdet
  • Relevant erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid
  • God økonomiforståelse og forståelse for rammebetingelser
  • God rolleforståelse
  • Aksept og forståelse for politiske prosesser
  • God organisasjonsforståelse og evne til å håndtere kompleksitet
  • God til å kommunisere og god skriftlig fremstillingsevne

 Kompetansekrav:

  • Godkjent lærerutdanning og ledererfaring. Ønskelig med lederutdanning

Lederstil/ personlige egenskaper:

  • Inkluderende og involverende ledelse og gode relasjonelle egenskaper
  • Etterrettelig, målrettet, beslutningsdyktig og gjennomføringssterk
  • Høy integritet
  • Løsningsorientert og med stor arbeidskapasitet
  • Analytisk, evne til å tenke helhet og strategisk
  • Evne til å begeistre og motivere
  • Evne til å oppnå resultater i samarbeid med ledere på neste ledernivå
  • Initiativrik        

For stillingen gjelder

  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.
  • Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Politiattest, ikke eldre enn tre måneder, kreves ved tilsettinger der det er lovpålagt.
  • I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes. Du blir kontaktet dersom vi ikke kan imøtekomme ditt ønske om å unntas ofentliggjøring. 
  • Attester og vitnemål bes lagt ved søknaden, evt. leveres senest i forbindelse med intervju.
  • Søkere bes oppgi minst to referanser. 
 
  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    14.11.2021
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4155402
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune