• Bedrift
    Luftfartstilsynet
  • Søknadsfrist
    14.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8006, BODØ
    BODØ
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5147415
  • Se her for andre jobber fra Luftfartstilsynet
  • Oppdatert 22.04.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Luftfartstilsynet

Seksjonssjef ubemannet luftfart

Offentlige tjenester og forvaltning

Luftfartstilsynet er nasjonal myndighet for sivil luftfart. Luftfartstilsynet er et selvstendig og uavhengig forvaltningsorgan som er direkte underlagt Samferdselsdepartementet. Luftfartstilsynet godkjenner og fører tilsyn med at aktørene i norsk luftfart og dette omfatter blant annet flyselskaper, flyverksteder, flyskoler, droneoperatører, luftfartøy, sertifikatinnehavere, lufthavner og landingsplasser for helikoptre.  Luftfartstilsynet har et kontinuerlig fokus på forbedring av arbeidsprosesser og metodikk og utvikling av tverrfaglige prosesser i organisasjonen.

Luftfartstilsynet søker en dyktig og erfaren leder til stillingen som seksjonssjef til seksjon for ubemannet luftfart. Seksjonen er i vekst og det er pr nå 11 medarbeidere, men det jobbes med videre rekruttering.

Ubemannet luftfart er en bransje i rivende utvikling og i løpet av de neste årene vil både drone-taxi og varetransport med droner bli en del av hverdagen. Samtidig skal det høye sikkerhetsnivået i luftfarten beholdes. Dette stiller krav til våre hovedprosesser med godkjenning og tilsyn med innovative droneoperatører i en fremoverlent bransje. Regelverket er i stadig utvikling, samtidig som seksjonens kompetanse og prosedyrer skal bygges opp.
Seksjonens oppgaver er i hovedsak tilsynsvirksomhet, godkjenningsoppgaver, veiledning og sikkerhetsformidling samt utvikling og implementering av regelverk.  Det vil også være deltagelse i prosjekter og samarbeid med eksterne organisasjoner og myndigheter.

Luftfartstilsynets kulturverdier er åpenhet, samarbeid, respekt og profesjonalitet. Vår nye medarbeider forutsettes å etterleve disse kulturverdiene. 
Arbeidstaker i Luftfartstilsynet kan ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, dersom disse rettighetene er i strid med Luftfartstilsynets interesser.

Kvalifikasjoner:

Relevant høyere utdanning fra universitet/høgskole, gjerne med tilleggsutdanning innen ledelse
Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
Ledererfaring, fortrinnsvis luftfartsrelatert
God kjennskap til forvaltning innen offentlig virksomhet
Det er ønskelig med erfaring fra ubemannet luftfart eller annen operativ erfaring
God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
God kjennskap til IKT verktøy
Erfaring fra internasjonalt arbeid er en fordel
Stillingen krever sikkerhetsklarering 

Personlige egenskaper:

Evne til å motivere og inspirere medarbeidere og kolleger
Innovativ og løsningsorientert.
Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner internt og eksternt
Er god på teamorganisering og tverrfaglig koordinering
Har evne til å bidra til helhetlige løsninger og strategisk utvikling
Er ansvarsbevisst og serviceinnstilt
Er analytisk og helhetstenkende
Har høy integritet og god rolleforståelse 

Vi tilbyr:

Faglige utfordringer med interessante og varierte arbeidsoppgaver
Samarbeid med andre faggrupper og utviklingsmuligheter i et godt og inkluderende arbeidsmiljø
Nødvendig opplæring i stilling
Lønn etter Statens regulativ i SKO 1211 seksjonssjef, med lønnsplassering som p.t. utgjør fra kr.  965.000-1.047.600. Høyere lønn kan vurderes innenfor stillingens lønnsspenn for spesielt kvalifiserte søkere. 
Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse. Vi har kantine, parkeringsgarasje og fleksibel arbeidstidsordning. Tilskudd til trening og tilgang til treningsrom.

Les dette før du søker: 
Råd til deg som vil søke stilling i Luftfartstilsynet
Gode ordninger og fordeler i Luftfartstilsynet

Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som har ulik kompetanse, ulik bakgrunn, og som har opplevd ulikt i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har. Vi inviterer minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene til intervju. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk. 

Les mer om kravene her: Hensyn.

Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Som medarbeider i Luftfartstilsynet kan du ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, som er i strid med Luftfartstilsynets interesser. 

Den som tilsettes må videre godta endringer i organisasjonstilknytning, tjenestested og arbeids- og ansvarsområde som følge av eventuelle omorganiseringer.


 

  • Bedrift
    Luftfartstilsynet
  • Søknadsfrist
    14.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8006, BODØ
    BODØ
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5147415
  • Se her for andre jobber fra Luftfartstilsynet
  • Oppdatert 22.04.2023