Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Seksjonsleder logistikk

Offentlig forvaltning

Vår avdeling, innkjøp og logistikk, søker leder til vår logistikkseksjon. Innkjøp og logistikk er en del av Klinikk for Service og systemledelse som levere interne tjenester til Sykehuset Telemark. 

Vi søker en leder som har erfaring med logistikk og ledelse og som liker å jobbe med forbedringer og utvikling av logistikkfunksjonen i sykehuset. Seksjonen er i strukturelle endringer med nedbygging av tradisjonelt sentrallager og over til avdelingspakkelogistikk som kan bety endring av avdelingens organisering. Sykehuset Telemark er i en utbyggingsfase og total logistikk for sykehuset er et av forbedringsområdene som jobbes med. Seksjonen er ansvarlig for vareforsyning, inkl steril vareforsyning, til alle sykehusets lokasjoner fra Kragerø i sør til Rjukan i nord samt leveranser til hjemmeboende pasienter og legekontorer i hele fylket. 

Sykehuset Telemark bruker Oracle som innkjøps- og logistikksystem som er et felles system for alle helseforetakene i Helse Sør-Øst. Logistikkfunksjonene deltar i regionale nettverk. Vår avdeling består av fagområdene innkjøp, steril- og sentrallager, portørtjenesten samt transport og biladministrasjon. Logistikkseksjonen har hovedtyngden av ansatte i Skien, men har også ansatte i Porsgrunn og på Notodden. Seksjonen består av 16,4 budsjetterte årsverk. Seksjonen jobber i tett samarbeid med øvrige avdelinger på sykehuset. Avdelingens mål er å avlaste helsepersonell i størst mulig grad slik at de kan bruke tiden på pasienten samt bidra til at sykehuset kjøper inn rett vare, til rett pris og rett tid og sted.

 

Alle søkere må benytte Webcruiter. Attester og vitnemål må lastes opp som vedlegg i PDF format og legges ved søknaden. 
Opplysningene i CV- og rekrutteringsdatabasen oppbevares i henhold til EUs personvernforordning/GDPR (EU 2016/679).

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på høyskolenivå
  • Minimum 5 års ledererfaring
  • Innsikt i logistikk i større offentlige virksomheter
  • Erfaring med å lede endringsprosesser
  • Kompetanse innenfor lagersystem og digitale verktøy
  • Kjennskap til regelverk for offentlige anskaffelser er et pluss
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Evne til å lede, engasjere og utvikle medarbeidere og leveranser
  • Serviceorientert med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Gjennomføringsdyktig
  • Strukturert og systematisk
  • Evne til å skape tillitt til logistikkfunksjonene
  • I tillegg til formalkompetanse vil interesse for fagområdet og personlige egenskaper bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Sykehuset står i startgropen til en rekke store utbyggingsprosjekter hvor god logistikk er sentralt
  • En spennende jobb hvor du får ansvaret for å utvikle fremtidens logistikkløsninger for Sykehuset Telemark
  • En arbeidsplass med høyt faglig nivå og trivelig arbeidsmiljø
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et godt kollegialt miljø
  • Spennende arbeidsoppgaver og utfordringer
  • Offentlig pensjonsordning og forsikringsordninger i KLP med gunstige lånevilkår og banktjenester