Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder langtid institusjon

Offentlig forvaltning

Avdeling korttid, KAD og institusjon har ansvar for to institusjoner i Lillestrøm kommune, Pålsetunet bo- og servicesenter og Skedsmotun bo og behandlingssenter. Begge institusjonene ligger sentralt i Lillestrøm kommune. Lillestrøm kommune har organisert sine sykehjem i seksjoner som ledes av hver sin seksjonsleder. Seksjonene er organisert i en egen seksjon, som ledes av en avdelingsleder. Avdelingen består pr. i dag av 11seksjoner. Vi har også en egen drift og serviceavdeling som arbeider opp mot og server alle seksjonene.

En av våre seksjonsleder skal gå av med pensjon og vi søker derfor hennes etterfølger til en spennende lederstilling i Lillestrøm kommune. Er du den vi søker? Langtidsseksjonen har pr i dag 26 senger og er lokalisert på Skedsmotun bo og behandlingssenter. Vinter 2025 skal seksjonen flyttes til Pålsetunet bo og servicesenter som ledd i å sikre gode og bærekraftige helsetjenester for fremtiden. Vi er på jakt etter en seksjonsleder med ledererfaring og god kunnskap innen endringsledelse. 

Vi søker en leder med klar og tydelig lederstil, er løsningsorientert, engasjert, opptatt av kvalitet i tjenesten, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud til pasientgruppen i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi ønsker også en leder som har fokus på trygghetsskapende teknologi.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis sykepleier
  • Økonomi- og budsjettforståelse
  • Erfaring og kjennskap fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten
  • Videreutdanning i ledelse og/eller ledererfaring
  • Erfaring og kjennskap til ledelse av helsetjenester
  • Erfaring fra endring- og omstillingsprosesser er en fordel
  • Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne (fremmedspråklige må ha bestått Norskprøve B 2, skriftlig og muntlig)
  • Du har gode IKT-kunnskaper
  • Du har turnuskompetanse
  • Kjennskap til trepartssamarbeid

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
 

Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert og løsningsorientert
  • Du er nytenkende og handlekraftig
  • Du har godt humør, er pålitelig og ærlig
  • Du har gjennomføringsevne og klarer å skape engasjement
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • Du har en vilje og evne til å løfte blikket, og dra lasset sammen
  • Opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • Gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for
    personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
  • Opplæring og veiledning
  • Medlem av ledergruppen i avdelingen korttid, KAD og institusjon med faste ledermøter
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på deltid
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Kulturtilbud

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.