• Bedrift
    Arbeidstilsynet
  • Søknadsfrist
    04.04.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4485825
  • Se her for andre jobber fra Arbeidstilsynet
  • Oppdatert 29.03.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Arbeidstilsynet

Seksjonsleder - IT strategi og rådgivning

Offentlig forvaltning

Arbeidstilsynet er en etat under Arbeids- og inkluderingsdepartementet som jobber for et godt arbeidsliv i Norge. Vårt samfunnsoppdrag er å følge opp at virksomhetene holder et høyt nivå med hensyn til HMS. Vårt mål er at alle som jobber i Norge skal ha et godt og sikkert arbeidsmiljø. 

Arbeidstilsynet har høye ambisjoner om å utnytte moderne teknologi på en smart og effektiv måte og ønsker å være i front når det gjelder digitalisering i offentlig sektor.
Våre fast ansatte og konsulenter utgjør et av de største og spennende IT-miljøene i Trondheim. Total utgjør dette miljøet over 60 medarbeidere.

Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.

Vi benytter verktøy basert på Microsoft- og WEB-teknologi og Amazon WebServices med serverless arkitektur og mikrotjenester. Tverrfaglige team benytter smidige utviklingsmetoder for å bygge løsninger for å oppfylle vårt viktige samfunnsoppdrag. All nyutvikling vil være basert på sky-teknologi. Vi står nå overfor en rekke spennende utfordringer som vil medføre store endringer innenfor vårt systemlandskap og søker flere sentrale roller som skal være ledende i arbeidet med våre løsninger.

Eksisterende IT seksjon deles opp i tre seksjoner, IT infrastruktur og service, IT utvikling og IT strategi og rådgivning. Som leder for seksjon IT strategi og rådgivning vil du være med å utvikle seksjonen og få mange spennende arbeidsoppgaver sammen med dyktige medarbeidere.

Arbeidsoppgaver:

  • Ledelse, drift og utvikling av seksjonens ansvarsområder
  • Personalledelse og resultatansvar for seksjonen
  • Lede forvaltning av standardsystemer og SaaS-løsninger
  • Lede arbeidet med IT-strategi med mål og handlingsplaner
  • Lede arbeidet med retningslinjer og styrende dokumenter for IT-funksjonen
  • Koordinere porteføljen med tanke på valg og bruk av teknologi, arkitektur og teknisk porteføljestyring, gjenbruk av tjenester og nasjonale felleskomponenter
  • Arkitektur og informasjonssikkerhet
  • Avtaleforvaltning og innkjøp av konsulenter og tjenester Sikre gode prioriteringer og ressursstyring i seksjonen 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet eller høyskole.  Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Ledererfaring fra offentlig og/ eller privat virksomhet. Relevant erfaring med prosjektledelse eller teamledelse kan kompensere.
  • Erfaring innenfor strategi, teknologivalg, arkitektur og sikkerhet
  • Erfaring med bruk av skyløsninger er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • er inkluderende og dyktig til å skape samarbeid og engasjement
  • er opptatt av og har evne til å se helhetsbilde og tenke strategisk og operativt, samt bidra til godt samarbeid på tvers av miljøer og organisasjonsstrukturer
  • er opptatt av å samhandle og involvere andre for å finne de gode løsningene, dele kunnskap, utfordre, ta initiativ og tenke nytt
  • er fremoverlent og søker forbedring og endring
  • er strukturert og resultatorientert
  • har gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • Hos oss får du:
    stilling og lønn som seksjonssjef i Statens lønnsregulativ.
    Lønnsplassering etter kvalifikasjoner, plassert innenfor kr. 780 000 til kr. 900 000.
    For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • gunstig lån og pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse: https://www.spk.no
  • gode ordninger og fordeler: https://www.arbeidstilsynet.no/om-oss/ledige-stillinger/hva-tilbyr-vi-vare-ansatte
  • meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • muligheter for å medvirke og påvirke egen arbeidshverdag
  • hyggelige kolleger i et utviklende læringsmiljø

    Viktig å vite før du søker
    Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.

    Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak.

         

  • Bedrift
    Arbeidstilsynet
  • Søknadsfrist
    04.04.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4485825
  • Se her for andre jobber fra Arbeidstilsynet
  • Oppdatert 29.03.2022