Bedrift
ArbeidstilsynetSøknadsfrist
04.04.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4485825Se her for andre jobber fra Arbeidstilsynet
- Oppdatert 29.03.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Arbeidstilsynet
Seksjonsleder - IT strategi og rådgivning
Offentlig forvaltning
Arbeidstilsynet er en etat under Arbeids- og inkluderingsdepartementet som jobber for et godt arbeidsliv i Norge. Vårt samfunnsoppdrag er å følge opp at virksomhetene holder et høyt nivå med hensyn til HMS. Vårt mål er at alle som jobber i Norge skal ha et godt og sikkert arbeidsmiljø.
Arbeidstilsynet har høye ambisjoner om å utnytte moderne teknologi på en smart og effektiv måte og ønsker å være i front når det gjelder digitalisering i offentlig sektor.
Våre fast ansatte og konsulenter utgjør et av de største og spennende IT-miljøene i Trondheim. Total utgjør dette miljøet over 60 medarbeidere.
Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring, bakgrunn, fagkombinasjoner og perspektiver. Det gir et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss i bedre stand til å løse oppgavene. Vi tilrettelegger arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Vi benytter verktøy basert på Microsoft- og WEB-teknologi og Amazon WebServices med serverless arkitektur og mikrotjenester. Tverrfaglige team benytter smidige utviklingsmetoder for å bygge løsninger for å oppfylle vårt viktige samfunnsoppdrag. All nyutvikling vil være basert på sky-teknologi. Vi står nå overfor en rekke spennende utfordringer som vil medføre store endringer innenfor vårt systemlandskap og søker flere sentrale roller som skal være ledende i arbeidet med våre løsninger.
Eksisterende IT seksjon deles opp i tre seksjoner, IT infrastruktur og service, IT utvikling og IT strategi og rådgivning. Som leder for seksjon IT strategi og rådgivning vil du være med å utvikle seksjonen og få mange spennende arbeidsoppgaver sammen med dyktige medarbeidere.
Arbeidsoppgaver:
- Ledelse, drift og utvikling av seksjonens ansvarsområder
- Personalledelse og resultatansvar for seksjonen
- Lede forvaltning av standardsystemer og SaaS-løsninger
- Lede arbeidet med IT-strategi med mål og handlingsplaner
- Lede arbeidet med retningslinjer og styrende dokumenter for IT-funksjonen
- Koordinere porteføljen med tanke på valg og bruk av teknologi, arkitektur og teknisk porteføljestyring, gjenbruk av tjenester og nasjonale felleskomponenter
- Arkitektur og informasjonssikkerhet
- Avtaleforvaltning og innkjøp av konsulenter og tjenester Sikre gode prioriteringer og ressursstyring i seksjonen
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet eller høyskole. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
- Ledererfaring fra offentlig og/ eller privat virksomhet. Relevant erfaring med prosjektledelse eller teamledelse kan kompensere.
- Erfaring innenfor strategi, teknologivalg, arkitektur og sikkerhet
- Erfaring med bruk av skyløsninger er en fordel
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper:
- er inkluderende og dyktig til å skape samarbeid og engasjement
- er opptatt av og har evne til å se helhetsbilde og tenke strategisk og operativt, samt bidra til godt samarbeid på tvers av miljøer og organisasjonsstrukturer
- er opptatt av å samhandle og involvere andre for å finne de gode løsningene, dele kunnskap, utfordre, ta initiativ og tenke nytt
- er fremoverlent og søker forbedring og endring
- er strukturert og resultatorientert
- har gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr:
- Hos oss får du:
stilling og lønn som seksjonssjef i Statens lønnsregulativ.
Lønnsplassering etter kvalifikasjoner, plassert innenfor kr. 780 000 til kr. 900 000.
For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes - gunstig lån og pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse: https://www.spk.no
- gode ordninger og fordeler: https://www.arbeidstilsynet.no/om-oss/ledige-stillinger/hva-tilbyr-vi-vare-ansatte
- meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- muligheter for å medvirke og påvirke egen arbeidshverdag
- hyggelige kolleger i et utviklende læringsmiljø
Viktig å vite før du søker
Som ansatt i Arbeidstilsynet kan du normalt ikke ha bierverv eller andre økonomiske interesser i virksomheter som er underlagt Arbeidstilsynets tilsyn.
Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må du begrunne i søknaden. Vi kontakter deg dersom du ikke får innvilget unntak.
Bedrift
ArbeidstilsynetSøknadsfrist
04.04.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7013, TRONDHEIM
TRONDHEIM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4485825Se her for andre jobber fra Arbeidstilsynet
- Oppdatert 29.03.2022