• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    03.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4690918
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 02.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Seksjonsleder Innkjøp

Offentlig forvaltning

Eiendoms- og byfornyelsesetatens ansvarsområde innebærer varierte og ofte utfordrende anskaffelser og kontrakter. Innkjøpsseksjonen jobber tett opp mot produksjonsavdelingene i arbeidet med å nå etatens mål. Seksjonen mottar bestillinger, styrer planlegging, gjennomfører og følger opp etatens strategiske og løpende anskaffelser av entrepriser, varer og tjenester. I tillegg ivaretar seksjonen etatens byggherreansvar, og har et spesielt fokus på etatens ansvar knyttet til oppfølging av HMS-området og forebygging av sosial dumping. Seksjonen har ansvar for fakturakontroll, fakturadistribusjon og bidrar til å ivareta etatens strategiske målsetninger innen miljø, samfunnsansvar og innovasjon. Også har seksjonen ansvar for etatens internservicefunksjon og forvaltning, drift og vedlikehold av etatens lokaler. Innkjøpsseksjonen har 11 medarbeidere og er en av fire seksjoner i Organisasjonsavdelingen.

Vi ser etter en leder som er god på tverrfaglig samarbeid og omfavner nye tilnærmingsmåter innen digital transformasjon og innovasjon. Du tenker helhetlig, har god vurderingsevne, sørger for effektive prosesser og leverer resultater. Etaten er opptatt av å følge med i tiden, det betyr at du vil utfordres men også gis mulighet til å påvirke etatens veivalg fremover.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Personalansvar for 11 medarbeidere, og budsjett- og fagansvar for seksjonens ansvarsområder.
  • Lede seksjonens ansatte ved å være tydelig på forventninger, delegere ansvar, motivere og utvikle medarbeiderne.
  • Følge opp og videreutvikle strategier og prosedyrer innen anskaffelsesområdet.
  • Planlegge, gjennomføre og følge opp strategiske innkjøp og anskaffelser av varer- og tjenester, i samarbeid med behovshavere i etatens avdelinger og seksjoner.
  • Følge opp og videreutvikle seksjonens ansvarsområde pt. med fokus på prosjekt-/prosessledelse og kontraktsoppfølging.
  • Ivareta forvaltning, drift og vedlikeholdsansvar (FDV-ansvar) for etatens kontorlokaler.
  • Ha oversikt og sørge for at regelverk, økt markedsdialog og beste praksis blir etterlevd gjennom opplæring, veiledning og kvalitetssikring.
  • Være en pådriver mot fremtidig heldigital anskaffelsesprosess.
  • Aktiv søke erfaringsdelingsarenaer internt i etaten, internt i Oslo kommune og eksternt for å øke kompetansen innen offentlige anskaffelser.

Kvalifikasjoner:

  • Høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis på masternivå, for eksempel jurist, siviløkonom eller lignende.
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter på norsk.
  • Følgende kompetanse vektlegges:
    • gode kunnskaper om regelverk for offentlige anskaffelser, bygg- og entrepriserett og kjennskap til byggherrerollen
    • ledererfaring  innen blant annet anskaffelser, kontraktsoppfølginger og prosjektarbeid 
    • kunnskap om forvaltningsloven, offentlighetsloven og arbeidsmiljøloven
    • kunnskap om prosjektmetodikk, fortrinnsvis Prince2 rammeverket
    • erfaring med digitalisering og forbedringsarbeid er en fordel

For at din søknad skal bli tatt i betraktning ber vi deg legge ved dokumentasjon på utdannelse og arbeidserfaring i form av vitnemål og tjenestebevis/ attester. Dersom du har gjennomført utdanning i utlandet må godkjenning fra NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen) også legges ved.

Personlige egenskaper:

  • Ha gode lederegenskaper, gi medarbeidere tydelig og klar retning.
  • Evne til kommunisere på klar, presis og strukturert måte.
  • Sterk gjennomføringsevne og kunne vise til kvalitetsmessig gode resultater.
  • Motiveres av å lede, veilede og videreutvikle den enkelte medarbeider i et sterkt fagmiljø.
  • Trives med innovasjonsarbeid og mulighetene digitalisering gir, og ser verdien av nye tilnærmingsmåter.
  • God på erfaringsdeling internt, men også tverrfaglig.
  • Interesse for etatens virkeområde og samfunnsoppdrag, og arbeid i grensesnitt mellom politikk og administrasjon.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Stillingstittel seksjonssjef, lønnstrinn 60-69 (fra kr 866 700 til kr 1 032 800 per år).
  • En spennende og sentral lederstilling i tverrfaglig og trivelig arbeidsmiljø med høy delingskultur.
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver, deltakelser på kurs, nettverk, seminarer m.m.
  • Stor innflytelse og påvirkningsmulighet.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeid etter avtale. 
  • IA-bedrift (inkluderende arbeidsliv).
  • Sentrale lokaler i Oslo med utsikt mot Akerselva.
  • Gode velferdstilbud med eget bedriftsidrettslag, treningsmuligheter i våre lokaler og trening i arbeidstiden.
  • Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    03.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4690918
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 02.07.2022