Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
16.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2015, LEIRSUND
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
6187214Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Seksjonsleder i avlastning søkes! Er dette muligheten du ikke visste du ventet på?
Offentlig forvaltning
Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. Og i kommunal området Bo- og miljøtjenester vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid, fremtidsrettede og sømløse tjenester. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge. Vi har et stort og bredt fagmiljø, og tilbyr kurs og kompetanseheving på tvers av seksjonene våre. Vårt arbeid er forankret i FN-konvensjonen om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne og FNs barnekonvensjon.
Bo- og miljøtjenester tilbyr et bredt spekter av tjenester til både barn, unge og voksne. Og i BooM avdeling 3 gir vi blant annet avlastning til omsorgsgivere, råd og veiledning til familier, praktisk bistand og opplæring gjennom ambulerende tjenester, samt institusjonsopphold med atferdsterapeutisk behandling. I tillegg følger vi opp oppdragstakere, avlastere og leverandører av kjøpte tjenester. Alle tjenester gis etter individuelle vedtak og kan variere fra noen timer i uken til omfattende ordninger.Hos oss blir du en del av et engasjert og profesjonelt arbeidsmiljø, der vi sammen jobber for å levere helsetjenester av høy kvalitet til innbyggerne våre.
Nå søker vi en ny seksjonsleder til ett av våre avlastningssentre. I rollen vil du samarbeide tett med øvrige seksjonsledere, og arbeidsfordelingen tilpasses dine personlige styrker og kvaliteter. Vi ser etter en leder som har et sterkt engasjement for mennesker med særskilte behov og som trives i et hektisk, dynamisk miljø.
Dine arbeidsoppgaver vil bestå av administrativ ledelse av seksjonen med personal- og økonomiansvar. Du vil ha en sentral rolle i å sikre høy kvalitet og faglig utvikling av tjenestene, samt videreutvikle det tverrfaglige samarbeidet både internt og eksternt. I stillingen vil du lede og koordinere arbeidet med individuelle vedtak og tjenestetilbud, samtidig som du følger opp og veileder medarbeidere i deres daglige arbeid. Som en del av lederteamet vil du bidra aktivt i den strategiske utviklingen av avdelingen og være en pådriver for innovasjon og fremtidsrettede tjenester. Du vil ha ansvar for å kvalitets sikre og evaluere tjenestetilbudet kontinuerlig, samt sikre kompetanseheving og fagutvikling i seksjonen. I rollen som seksjonsleder forventes det at du sikrer god ressursutnyttelse og effektiv drift, samtidig som du bygger og vedlikeholder gode relasjoner med tjenestemottakere, pårørende og samarbeidspartnere. Du vil være en nøkkelperson i å forme og levere tjenester som møter både dagens og fremtidens behov i tråd med kommunens verdier og målsettinger.
Du ønsker å være en del av en nyskapende organisasjon og syntes endringer er morsomt. Du er god på å bygge relasjoner, og har fokus på at din utvikling skjer gjennom å gjøre andre gode. Du er meget godt kjent med relevant lovverk og retningslinjer for tjenesten, og kan bidra aktivt i arbeidet rundt utvikling av tjenesten i tråd med dette. Karrierevekst og personlig utvikling ligger ofte utenfor komfortsonen. Så, hvis du kjenner at du er klar for nye utfordringer og ønsker å gjøre en forskjell, er dette kanskje muligheten du har ventet på. Vi ser frem til å motta din søknad og utforske hva vi kan oppnå sammen.
Kvalifikasjoner:
- Bachelor eller fagbrev innen helse- psykologiske- sosialfaglige- eller pedagogiske fag
- Erfaring fra arbeid med mennesker som har en utviklingsvariasjon, gjerne også barn- og unge
- Relevant videreutdanning vil være en fordel
- Erfaring med personal, fag og økonomi oppfølging, herunder budsjett og regnskap vil være en fordel
- God kunnskap om lovverk og retningslinjer, herunder HOL, PBRL, HPL, BVL, FVL, AML, CRPD og Barnekonvensjonen
- Erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging og GAT vil være en fordel
- Kjennskap til 3-partssamarbeid
- Digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
- God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Har motiverende og inkluderende lederstil- Du inspirerer og engasjerer medarbeidere, og skaper en kultur preget av tillit, samarbeid og myndiggjøring
- Er målrettet og handlekraftig- Du tar initiativ, gjennomfører beslutninger og evner å drive både operasjonelt og strategisk arbeid mot ambisiøse mål
- Evner å lede i endring- Du står støtt i endringsprosesser, bidrar til utvikling i takt med samfunnets behov, og håndterer interessekonflikter og ulike forventninger på en tydelig og diplomatisk måte
- Har utpregede samarbeidsevner- Du bygger gode relasjoner, kommuniserer klart og jobber for et godt samarbeid på tvers av avdelinger og sektorer
- Tenker helhetlig og innovativt- Du er løsningsorientert, ser muligheter og bidrar med nytenkning for å videreutvikle tjenestetilbudet
- Er trygg, fleksibel og tilpasningsdyktig- Du har begge bena på bakken, tilpasser deg endringer og viser fleksibilitet i møte med nye utfordringer
- Har god formidlingsevne- Du gjør komplekse problemstillinger forståelige, og kommuniserer tydelig både internt og eksternt
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr:
- Muligheter for utvikling av egen arbeidshverdag innen gitte rammer
- Muligheter for personlig utvikling
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
- Engasjerte arbeidskollegaer
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn blir fastsatt etter reglene i hovedtariffavtalen, utdanning og ansiennitet
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
16.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2015, LEIRSUND
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
6187214Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
-
Er du den nye seksjonslederen til vår operative innhentingsseksjon?
PST - Politiets sikkerhetstjeneste
OSLO -
Vi søker helsefagarbeidere til nyopprettet tiltak
Haugesund kommune
HAUGESUND -
Vil du være med å lede utviklingen av ERP-løsninger i Norges største helseregion?
Helse Sør-øst RHF
DRAMMEN -
Vil du gjøre en forskjell? Bli demenskoordinator i Stavanger kommune!
Stavanger Kommune
STAVANGER -
Helsefagarbeider i omsorgsteam Danmarksplass
Bergen kommune
BERGEN