• Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    15.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4632878
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 08.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kongsberg kommune

Seksjonsleder forvaltning - KKE KF

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om arbeidsgiveren
Kongsberg kommunale eiendom KF er et kommunalt foretak som forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler eiendomsmassen til Kongsberg kommune. Vi skaper trygge bygg for framtiden. Vi er under stadig utvikling og med utfordrende og spennende oppgaver foran oss. Eiendomsmassen består av samlet ca 161.000 m2 innen forvaltningsområdene formålsbygg, boliger og annen eiendom, i tillegg til kommunal tomtegrunn. 

Kort om stillingen
Kongsberg kommunale eiendom KF (KKE) søker seksjonsleder forvaltning til å lede foretakets forvaltningsavdeling, som består av eiendomsforvaltere, stabsfunksjon og boligkonsulenter.

 

Innhold i stillingen

Seksjonsleder forvaltning leder forvaltningsavdelingen og inngår i foretakets lederteam sammen med ledere for drift, økonomi, og renhold.

Som seksjonsleder har du personal- og økonomiansvar.

 Seksjonen og rollen har ansvaret for forvaltningen innen formålsbygg, kommunale boliger, og annen eiendom, herunder 

  • Inngåelse og oppfølging av inn- og utleieavtaler
  • Husleieberegninger m.m.
  • Økonomioppfølging av forvaltningsområdet herunder budsjettering, rapportering, fakturering og fakturabehandling.
  • Håndtere henvendelser knyttet til kommunalt eie og leieforhold,
  • Utarbeidelse og oppfølging av kontrakter, herunder salg, og kjøp
  • Utarbeidelse og vedlikehold av foretakets styringsdokumenter
  • Bidra i styrearbeid, herunder skrive saksfremlegg, forberede saker, holde presentasjoner
  • Bistå daglig leder og styreleder
  • Fagansvar for internkontroll
  • Bistå foretaket med stabsoppgaver, herunder sentralbord og nøkkelhåndtering m.m.
  • Øvrige oppgaver kan bli tillagt stillingen

 

Krav og ønsker til deg 

  • Erfaring med eiendomsutvikling, offentlig forvaltning, saksbehandling.
  • Erfaring med strategiarbeid, forhandling og avtalehåndtering
  • Gode kommunikasjons-, formidlings- og samarbeidsevner
  • Evnen til å se det store bildet og tenke strategisk
  • Løsningsorientert og kvalitetsbevisst
  • Utviklingsorientert med fokus på forretnings- og organisasjonsutvikling
  • Tar initiativ og bidrar til å finne, sikre og gjennomføre løsninger i sammensatte oppgaver

 

Formelle kvalifikasjonskrav 

  • Høyere utdanning innen juridiske fag, økonomi- eller eiendomsforvaltning/ utvikling og tilsvarende
  • Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
  • Ledererfaring med personal- og budsjettansvar

  Personlige egenskaper vil vektlegges særskilt.

 

Vi tilbyr

  • Mulighet for å påvirkning i kommunens samfunnsutvikling og ivareta fellesskapets verdier
  • Faglige utfordringer og mulighet for personlig utvikling
  • Utfordrende oppgaver i et innovativt arbeidsmiljø
  • Samspill med kompetente kollegaer i foretaket og kommunen.
  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning og gruppelivsforsikring

 

Søknad
Vi ber om at søkere benytter Kongsberg kommunes elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste.  Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.


Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommunale eiendom KF. 

Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve. 
Egenerklæring for tuberkulose og taushetserklæring må leveres før tiltredelse, i henhold til gjeldende regelverk. I stillingen der det kreves, må tilfredsstillende politiattest leveres før tiltredelse.

Tiltredelse etter avtale.

 

  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    15.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4632878
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 08.06.2022