Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    07.12.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3275186
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Seksjonsleder for sykehjemmene

Som seksjonsleder har du en nøkkelrolle i en av Norges største kommuner, og deltar i en rekke strategisk viktige beslutninger på både kort og lang sikt. Du har stor påvirkningskraft innenfor et viktig område i kommunen, og har det overordnede ansvaret for seksjonen og en ledergruppe bestående av 10 tjenesteledere, med ansvar for 932 sykehjemsplasser, samt Bærum Storkjøkken. 

Kommunen har nylig åpnet landets største demenslandsby, Carpe Diem demenslandsby, samt Lindelia sykehjem. Sektoren er i gang med et stort kvalitets- og omstillingsprosjekt, LØFT, for å sikre beboerne best mulige tjenester. Dette medfører en omfattende omstrukturering og flytteprosesser ved at sykehjemmene deles inn i ordinære langtidsplasser, korttidsplasser og demensplasser.

Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte. 

Seksjonsleder er en del av ledergruppen til kommunalsjef for Pleie og omsorg, og er en viktig bidragsyter i den strategiske utviklingen av kommunalsjefsområdet.

Vi ser etter deg som ønsker å bidra til utvikling og forbedring av kommunens eldreomsorg.  

Arbeidsoppgaver
  • Overordnet ansvar for seksjonen (fag, økonomi og personal)
  • Ansvar for at tjenestene utvikles i et helhetsperspektiv
  • Sørge for effektiv ressursutnyttelse og riktige tjenester
  • Involvere medarbeidere, brukere og pårørende i utviklingsprosesser
  • Sørge for koordinerte og helhetlige helse- og omsorgstjenester
  • Bidra til helhetlig og fremtidsrettet ledelse og utvikling av Pleie og omsorg
Kvalifikasjoner
  • Helsefaglig utdanning med relevant bachelorgrad
  • Lederutdanning og relevant erfaring av minst 5 års varighet
  • Erfaring fra offentlig forvaltning teller positivt
  • Svært gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlige egenskaper
  • God kommunikator, både muntlig og skriftlig
  • Tydelig og inspirerende leder
  • Iverksetter, tar initiativ og er løsningsorientert
  • Strategisk perspektiv, men klarer også å jobbe med detaljer
  • Arbeider konstruktivt også i en hektisk hverdag

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr
  • Lønn etter avtale
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland